1999 Caravelle Syncro 2.5 TDI

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
bhn
Car: T4 2.5 TDI Syncro

1999 Caravelle Syncro 2.5 TDI

Post by bhn »

Hei.

Vurderer og selge Caravellen min.

Bilen er ein caravelle 1999 modell, reg i 1998. 2,5 TDI. Syncro firehjulsdrift. 9 seter, men sete i bagasjerommet er kasta ut (sannsynligvis også brent.), så er 8 seter i dag. 2+3+3.
Bilen har el vindu, el speil, dobbel climatronic, med styring foran og bak.
2 skyvedører.

Kjøpte bilen av ein k*k som hadde skrudd tilbake km stand. Har prøvd i to år og heve kjøpet, men dessverre er det sånn i norge at om du vil svindla og være jævel, så er det faktisk mulig..
Km stand er derfor ukjent, men ut i fra samtale med tidligere eiere, samt eu kontroll lapper, er den sannsynligvis ca 415 000.

Bilen har nokon feil og mangler, og eg har mista interessen av og reparere meir på den no.. er påkosta over 30 000 siste år i deler. Kjerringa er også lei den, så no ska den vekk...
Bilen er egentlig heilt genial, spes. med firehjulstrekk og to skyvedører. I sommer tok eg ut alt interiør i bilen for å sveise rust i hjulbuen, og la da samtidig inn lydisolerende plater i heile gulvet, samt sidene baki.

Tar bakdelene først.
Ikkje eu godkjent. Skulle vært eu godkjent for et par mnd sidan, så er nok på klippelista for det.
Har følgende kjente feil som forhindrer eu..
-Må bytte bremse bak. Skivene er full av rust,og klossene dermed også kaputt.
- Frontruta er særdeles stripete, og dersom du ikkje har gode kontakter i eu verden, ryker vel denne også til.
- Sikkert ett eller anna ledd / bærekule som også trenger å byttes, men eg har kjøpt alle kuler nye, disse følger med. Har bytta den øvre bærekula på førerside.
- Trur det må byttes nokon bremserør også, var litt rust på dei sist eg var under bilen.

Så har vi feil av andre slag..
- Sentrallås fungerer ikkje
- Ledningsnett i førerdør har ein eller anna kortslutning som gjer at passasjervinduet går ned når førerdøra lukkes.
- Eberspacher fungerer ikkje, har prøvd å kjøre diagnose på den uten resultat.
- Lås i bakdør fungerer ikkje, (får ikkje lås den, men døra holder igjen som vanlig.)
- Ett eller anna problem med glødinga, så må glødes to ganger. Har bytta glødeplugger nylig, men var ingen forskjell.

finnes sikkert andre feil også, men dette er dei eg veit om.

Av positive ting:
Bilen er påkosta masse nytt siste år:
- Ny Dynamo, original Bosch.
- Ny starter, original Bosch.
- Nytt eksosanlegg, inkl katalysator.
- Nye dysespisser, pp564, som gir ca 130 hk visst nok, går iallefall ganske ok i forhold til før.
- Bilen vart lakka for 2 år sidan før eg kjøpte den, dårlig jobb, men ser ok ut på litt avstand.
- Vinterdekk på alufelg, gått ein halv sesong. nokian Hakkapeliitta 7. (vannvittig bra fremkommelighet!)
- Bytta øvre bærekule på førerside i sommer.
- Alle dempere bytta i sommer til Bilstein B6, ligger imponerande godt på veien.
- Bytta alle oljer i sommer, inkl bremseveske
- Nye glødeplugger i sommer
- Alle vacuum slanger bytta
- Begge håndbremsvirer bytta i sommer
- Nye bremser foran 8i sommer, skiver + klosser.
- Bilen har ganske lite rust, har sveisa innerskjerm baki, samt kanal i år.

Sommerdekk på alufelg, 245/45-17 kan selges med, for 5000 ekstra. Nye i sommer.

Bilder sendes på mail hvis ønskelig!.

Bilen selges for bud over 30 000, som tilsvarer det som er kjøpt av nye deler i år. Bilen må ikkje selges, så ingen skambud takk!

ta kontakt på mail, eller tlf sms. Har dårlig mobildekning, så send gjerne sms etter 15.00.
bhn@fours.no
tlf.98285917
- Caravelle Syncro 2.5 TDI 102hk
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Re: 1999 Caravelle Syncro 2.5 TDI

Post by ducce999s »

hmm innbytte/mellomlegg med en T3 syncro :wink:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
bhn
Car: T4 2.5 TDI Syncro

Re: 1999 Caravelle Syncro 2.5 TDI

Post by bhn »

Da er bilen solgt :)
- Caravelle Syncro 2.5 TDI 102hk
Post Reply