Har plutselig fått veldig dårlig radio i min multivan 2005 mod.
Er de noen som vet hvor antennene ligger på desse bilene?
Bak på radioen er det tre antenneldninger som går ut..
Noen tips?
Det er mange forskjellige antenneløsninger på T5. Det er avhengig av årsmodell, utstyrsvariant og type radio/navi. De enkleste utførelsene før 2010 har en tuner og antenne i frontruta. Litt mer påkostede biler har dobbeltuner og antennediversity, slik at de bruker den tuneren og antenna som har best signal. Disse har gjerne antennene i siderutene bak. Antenner for navi og telefon sitter gjerne på taket på disse. Biler etter facelift i 2010 har alle antennene i sidespeilene, det kan være en eller to FM-antenner, GPS, DAB og GSM.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
mollro wrote:Har plutselig fått veldig dårlig radio i min multivan 2005 mod.
Er de noen som vet hvor antennene ligger på desse bilene?
Bak på radioen er det tre antenneldninger som går ut..
Noen tips?
Har fått lest ut en filkode som jeg lurer på om har noe saken å gjøre:
Noen som kan hjelpe??
HAddress 56: Radio Labels: 7L6-035-186-CD.lbl
Part No: 7L6 035 186 A
Component: Radio 0001
Coding: 0010450
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 31632F8CAB327B1
Feilkode 00668 tyder på at radioen har fått litt lav spenning. Det kan kanskje være et tegn på at batteriet ditt begynner å bli dårlig, eller at det er dårlig oppladet. Denne feilkoden kan for eksempel dukke opp hvis spenningen synker for langt ned mens du starter motoren.
01044 kan tyde på at radioen er kodet feil. Det høres veldig rart ut at radioen blir kodet om av seg selv når spenningen synker for lavt, men lav spenning kan forårsake at det lagres feilkoder som ikke er reeelle. Det kan være lurt å få sjekket at radioen er riktig kodet, men det er ikke sikkert det har noe å gjøre med mottaksproblemene du opplever.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra