Startet med en liten inspeksjon. Her et par utvalgte lakkskader. Steinsprut på bakluka

Lyslista over regskilt på bakluke har også gnissa hull i lakken.
Håndtakene rundt om var falma, og noen har også mista farge. Dette har plaget meg lenge. Slipte ned og lakkerte rundt om, inkludert håndtak på bakluka. Beskyttelsen på bakfanger har gjort jobben sin, og fikk premie i form av litt oppfriskning. Hengerkroken fikk også bli med i dragsuget. I det samme ivrige dragsuget, ble også skiltplatene med.
I tillegg til dette hadde jeg noen andre merker som jeg slipte ned og fylte med lakkstift.
Da var lakken herdet først i støvtørr tilstand med varmepistol, så en natt i 15-20 plussgrader. Startet så med en runde prickbort.
Prickbort i aksjon:
Så en runde med skumkanonon. I den blandet jeg Bilt-Hamber Autofoam pluss litt ekstra skumshampoo mest for artighet

Lot det virke i ca 5 min.
Så en runde med Iron-X. Ser den jobber godt.
Så blandet jeg Meguiars Shampoo plus i bøtta mi, å dro over bilen med en Bilt-Hamber AutoMitt.
Lot den renne av seg inne i garasjen, før jeg tørket av. Maskering og klargjøring til polering etter det.
Startet med Orange Uber og MEG Diamond cut compound #85 (rubbing) på områder med litt riper og div.
Gikk så over til Grønn Uber og MEG Speed glaze #80 (polish) på hele bilen
Avsluttet med Svart Uber og Synthetic sealant #21 (lakkforsegling). Dette lot jeg stå på bilen neste 20 timer før jeg tok av.
Nesten ferdig, mangler bare en tapebit
Som dere ser, valgte jeg å ta av kufangeren og lyktene til sommeren. Regner med det kommer på igjen til høsten.