Ny eiger av t4 så har noen spm :)

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Kastel
Car: vw t4

Ny eiger av t4 så har noen spm :)

Post by Kastel »

hei kjøpte meg en caravelle til bruksbil men der er div feil som jeg lurer på som kansje noen av dere har svar på?:) Instrumentpanelet kommer å går , bensinmåler og tempratur på motor , så når jeg kjørte i dag på lenger tur så plutselig steg tempraturen på intrumentpanelet å eit blink rødt så datt alt ned igjen på bunn , stoppa å sjekket kjølevatn det var der og motoren virket ikke unormalt varm heller.. Er det rett å slett intrumentpanelet som kødder? så feil nr 2 varmeapperat bryter den virker bare på noen trinn , men når jeg trykker litt inn bryteren så starter det? bryter da ? feil nr 3 av og til når jeg skal gire ned får jeg ikke den i gir rett å slett , kan legge til at 5 giren er ikke intakt mulig synk eller foringer på overføringen tenker jeg? hørest det kjent ut?
eller som ny eier av t4 så er bilen utrolig god å kjøre over all forventning er egentlig mercedes mann men blei imponert:)
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Re: Ny eiger av t4 så har noen spm :)

Post by t21500 »

Hmmm, del opp innlegget ditt med noen avsnitt, og legg gjerne ut hva slags bil det er snakk om, disse ble vel produsert fra 1991 - 2004. Mange forskjellige motorer også, både bensin og diesel. Automat eller manuell.... :)
Pål Strand
Kastel

Post by Kastel »

Beklager gjekk litt fort i svingene her :)Har en vw caravelle 96 mod 2,4 diesel med 5 trinskasse
Har google litt så fant ut litt selv å med hjelp av forumet her.
men

1.hvordan tar jeg ut instrumentpanelet på t4?
2.Lurer på om det er skiftegaffelen på 5 giren med meg som er gåen , hvordan er det å bytten denne?
3.viftebryteren på varmeapperatet fungerer ikke på alle trinn før jeg trykker inn bryteren , er det noen vits å prøve å reparere eller bare bestille ny?
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

1.
Lenge siden jeg tok av instrumentene, men lurer på om du må av med dekslet rundt rattstammen, Er vel noen skruer oppunder stammen som du må løsne. Deretter så skal det i alle fall sitte et par skruer i toppen inne i instrumentpanelet. Mener du ser dem greit hvis de ser nedenfra og opp!

2-3
Når du girer ned prøv og vær innom et annet gir først det kan hjelpe. Det er nok synkroniseringa di som ikke er slik den skal være. Lettest å bytte kasse. Bytt bryteren på varmeapperatet også. Har en girkasse og muligens den brytern!

Hvor bor du? Så kanskje det er noen som bor ved deg og kan støtte deg litt!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
oddvarr
-
-
Car: 2002 T4 Caravelle AXG

Post by oddvarr »

T4-Wiki har MASSE info.
http://t4-wiki.de/wiki/index.php

Her finner du om instrumentet ditt.
http://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument#T4_bis_MJ1998
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Kastel

Post by Kastel »

takk for hjelp og tips:) snakket med noen lokale her ang girkasse dei meinte kansje det var lettere å ta ut helemotoren for å bytte girkasse? og ein meinte der va noe jeg kunne få lånt med vag for å holde oppe motoren for å plukke ut sjølve girkassen?
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

Tja, er vel ikke sikker på om det er raskere men. Jeg bruker ca 5 timer på å ta ut og inn kassa.

Bestill deg en clutch og utløserlager slik at du kan bytte det med samme, er jo ikke vær dag du har ut girkassa. Mener jeg betalte 600 kroner på ebay for komplett sett.

Lykke til!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Sjekk overføringene mellom girspaken og kassa grundig før du begynner på en stor jobb. Det er endel kuler og plastforinger der som kan bli slitt.

Jeg tror derimot ikke du trenger å tenke deg veldig mye om før du investerer i en ny viftebryter
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Post Reply