må eventuelt sende det imorgen fra jobb... har ikke scanner hjemme, gjør som jeg sier og du har varm bil imorgen
Webasto ombygging
Re: Webasto ombygging
det trenger du ikke...fjern det lednettet...ikke mulig og koble feil....
må eventuelt sende det imorgen fra jobb... har ikke scanner hjemme, gjør som jeg sier og du har varm bil imorgen
-
AnaboleOle
- Car: T5 2012
Høres ut som vi har to forskjellige led. nett. Om jeg fjerner det originale webasto nettet, har jeg ingen steder og tilkoble temp føler. , ei heller å tilkoble på mottagerenheten. Men jeg tok nå en tjuvkobling rett fra gul på mottagerenheten og ned på gul på webastovarmeren, og nå fungerte pokker meg faenskapet! 
da blir det varm bil
org webasto ledn består av rele/sikringer ledn til mottager temp føler og knapp/ur
og seff til batteri /vifte og varmer meget kurant og montere..
så det er kansje trygt og anbefale org webasto ledningsnett....
og seff til batteri /vifte og varmer meget kurant og montere..
så det er kansje trygt og anbefale org webasto ledningsnett....
-
AnaboleOle
Det er nok det da ja. Men om noen skulle bestille alt fra car-chief har man jo oppskriften her nå. Rimelig rett fram, bare å huske på og koble gul til brenneren med en strømtjuv rett på gul inngang på 8 pins kontakt på webasto mottageren 
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
AnaboleOle wrote:Det er nok det da ja. Men om noen skulle bestille alt fra car-chief har man jo oppskriften her nå. Rimelig rett fram, bare å huske på og koble gul til brenneren med en strømtjuv rett på gul inngang på 8 pins kontakt på webasto mottageren
Joda, bra det ordnet seg, noe imot å renskrive....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
AnaboleOle
Skal få gjort det når jeg kommer meg til en pc. Tungvint og ta på mobilen, hehe.
-
AnaboleOle
Har laget en liten guide, med ett enkelt koblingsskjema. Tok ikke med ting som tilkobling av antenne og temp. føler spesielt godt beskrevet, da dette sier seg selv utfra hann / hun kontakter og fargekoder på lederene som passer overens. Selve webastoenheten, samt releer og sikringer monterer du rett bak lysbryteren. I flg. medfølgende monteringsanvisning skal man hente +12 volt fra en tilkobling på tenningsmodulen, men for enkelhet og sikkerhetsskyld hentet jeg denne rett fra batteriet gjennom torpedveggen. I og med at denne er beregnet for og tilkobles tenningen blir denne for kort, og må skjøtes for og rekke fram til batteriet.
Bare spør om det er noe spørsmål
EDIT:
Merk at dette KUN er for car-chief.de sitt ledningsnett. Webasto sitt originale tilleggs nett er plug and play, og man skal da som tidligere nevnt her KUN bruke tilleggs nettet, ikke det medfølgende i T100 settet.

Bare spør om det er noe spørsmål
EDIT:
Merk at dette KUN er for car-chief.de sitt ledningsnett. Webasto sitt originale tilleggs nett er plug and play, og man skal da som tidligere nevnt her KUN bruke tilleggs nettet, ikke det medfølgende i T100 settet.

-
Trimixdiver
- Car: 2008 T5
Hei
T100 og el nett fra car chief.
Har fått koblet dette opp på min 2008 T5, men brenneren vil ikke starte, kommer ikke spenning på gul ledning som går til pin1 når jeg starter den, har også prøvd å kjøre 12v direkte, men ingenting skjer. Er det kun 12v som skal til på pin 1 for å få den til å fyre opp, mener den virker når motoren går, kan høre det blåser under bilen en liten stund etter motoren stoppes.
Defekt brenner?
T100 og el nett fra car chief.
Har fått koblet dette opp på min 2008 T5, men brenneren vil ikke starte, kommer ikke spenning på gul ledning som går til pin1 når jeg starter den, har også prøvd å kjøre 12v direkte, men ingenting skjer. Er det kun 12v som skal til på pin 1 for å få den til å fyre opp, mener den virker når motoren går, kan høre det blåser under bilen en liten stund etter motoren stoppes.
Defekt brenner?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Webasto ombygging
Dersom brenneren går med motor i gang, ser jeg ingen logikk i at brenneren skal være defekt.
Enten koblingsfeil, eller defekt fjernkontrollsett er mine tips.
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Enten koblingsfeil, eller defekt fjernkontrollsett er mine tips.
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Skal ikke ha 12v på pinne 1, det er inngang for bus- signal
-
Trimixdiver
Hei
Takk for svar
Sjekket på morgenen i dag, og webasto'en virker når motor går.
Men leste denne: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... 8&start=25
På esken til den jeg bestillte står det: 9010148C
Skal det evt være mulig å hente ut bus signalet på den gule kabelen?
Takk for svar
Sjekket på morgenen i dag, og webasto'en virker når motor går.
Men leste denne: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... 8&start=25
På esken til den jeg bestillte står det: 9010148C
Skal det evt være mulig å hente ut bus signalet på den gule kabelen?
Er mulig å hente ut / måle bus singnalet, men ikke med vanlig muliti meter.
Burde være mulig med et oscillioscpe, men har ikke testet selv. Kan være at webastoen må programmeres , at den kun er lagt inn som kjørevarmer.
Burde være mulig med et oscillioscpe, men har ikke testet selv. Kan være at webastoen må programmeres , at den kun er lagt inn som kjørevarmer.
-
Trimixdiver
Hei
For hive på autologic'en etter jobb i dag å sjekke, evt måle om det kommer noe signal.
For hive på autologic'en etter jobb i dag å sjekke, evt måle om det kommer noe signal.
-
Trimixdiver
Hei
Kommer ikke noen form for bus signal
Det står 12.25v på gul ledning, når jeg starter anlegget så faller spenningen til 12.05v. Men det er ikke nok strøm til å få det til å gløde i en prøvelampe engang.
Mvh Frode
Kommer ikke noen form for bus signal
Det står 12.25v på gul ledning, når jeg starter anlegget så faller spenningen til 12.05v. Men det er ikke nok strøm til å få det til å gløde i en prøvelampe engang.
Mvh Frode
Du har vel samme som meg da, AC.Oswed wrote:noen som vet hvis denne passer http://www.ebay.co.uk/itm/UPGRADE-TRANS ... AC:US:1120
har bare ac
Her står det at den passer til biler med Climatronic. Det har ikke vi..