Idag har jeg igjen hatt mulighet til å jobbe litt med en T3.
Men ikke med Westfalia'n, som jeg tenkte!
Neida! Her stod en viss Blå stjerne bil bak...og nu vil den ikke starte... i det hele og store.
Den har vært noe tungstartet siden det ble lunk i været i våres. Og vanligvis så innebærer dette at jeg må gi litt ekstra strøm med et ekstra batteri, samt at kaldstarten må helt ut...
Den er sannsynligvis meget sein på "tenninga".
Så her måtte reg.deksel av!
Og for å få dette lett oppover, så måtte påfyllingstanke løsnes. Men her gikk boltene rundt og rundt... og rundt!
Istedenfor stjernehode, så er (eller var..

) det benyttet skruer med sekskant-hoder.
Så her måtte det brukes Dremel og settmeisel!
(Fy de er seige slike M6 skruer... sikkert 8.8!)
Så ble veiva linet opp....og merket på reimhjulet til dieselpumpa pekte rett, når jeg puttet en pinne ca 15,3xmm tykk i sitt spor i blikkplata bak.
(Dvs... tanna foran den med pila var mer overett med den pressinga i samme blikkplate...

).
Dermed pilka jeg ut glødereléet.. og fikk også min far til måle dette...
Sjekket også (etterpå) at glødeplugger fikk 12v, eller der omkring...
OG plukka samtidig ut forrerste glødeplugg, som virket bra! (Bortsett fra at den var innsauset med sotet dieslegugge).
Så dermed skrudde jeg av de 8 (fine blanke!!) mutrene, som ligger over de to skinnene som holder toppdeksel i posisjon.
Men her satt jo deksel fast i noe røde greier, slik at her gjaldt det å være forsiktig!
Og dekselpakninga var innsatt med samme stoff..
Joda, kammen virket OK, etter et lite kontrollmål med et passelig flattjern, som virket 100% i vater bak der..
Kanskje er den dieslen jeg kjøpte sist... på Fauske i desember... av en slik kvalitet at den har "cracket"... og ikke lengre tenner??
Eller så er det den fordømte Golf'en igjen ...
Blir det ikke oppførsel av en eksemplarisk art, så blir det egen tråd på dette droget her...
PS: Syncro som skal hugges.. blir det.. rett etter at jeg kan bruke Westy!