Starter ikke etter at jeg byttet o ring på gass aksel
-
Caravelle93
- Car: T4 1993 D
- Phone: 98857018
Starter ikke etter at jeg byttet o ring på gass aksel
Hei, jeg har et spørsmål, muligens det blir mange. Men forrige fredag så røyk gassvaieren, tenkte at det var jo ikke noe alvorlig, satte på ny vaier dagen etterpå, men da viste det seg o ringe på gass akslingen var slitt, lakk diesel. Kjøpte o ring og byttet den ( måtte jo selvfølgelig skru opp lokket på pumpa). Etter det ser det ikke ut som det kommer noe diesel. Det som er av diesel i det blanke røret går opp i pumpa, men det kommer ikke noe mer. Hva er feil? Pumpa kan vel ikke ha ujustert seg av at en vaier røyk? håper på svar da jeg trenger bilen daglig.
-
King Of Plaza
- Car: T4 1997
- Phone: 95156332
Re: Starter ikke etter at jeg byttet o ring på gass aksel
Har du prøvd og lufte?? løsne dieselrøra på ene dysa å kinn til det slutter og bobble og kommer diesel..
My God has a hammer, your God was nailed to a cross, Any questions...?
-
Caravelle93
Ja har prøvd det, men ser ikke ut som det kommer noe fra filteret. Så håper på en bagatell, men vet ikke hva 
-
Caravelle93
Er nesten halv tank med diesel på bilen å. Ligger diesel i svingen på den gjennomsiktige slangen til pumpa. men kommer ikke noe mer fra filteret. For det er vel på den slangen skruen med det store hullet skal sitte? (i tilfelle jeg har klart å bytte skruene fra den og den blå slangen fra filteret)
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Hei. Du har garantert fått på gassarmen feil eller så mangler du en runde på mengde skruen!
La du merke til hvor sporet på mengdeskruen stod før du demonterte? Det er også ett strek merke oppe på gassakslen som må stemme med merkene på gass armen. Tror du må sjekke dette før du skrur noe mer! Blir bare vanskeligere å finne tilbake jo mer du skrur på div skruer.
La du merke til hvor sporet på mengdeskruen stod før du demonterte? Det er også ett strek merke oppe på gassakslen som må stemme med merkene på gass armen. Tror du må sjekke dette før du skrur noe mer! Blir bare vanskeligere å finne tilbake jo mer du skrur på div skruer.
Morten B
-
Caravelle93
Mengde skruen skrudde jeg ut, rørte ikke den 13 mm mutter, så trur ikke den skal være problemet. Da må det være et veldig lite merke, men får sjekke det i morgen da det er lyst. For det skal vel ikke være mulig å sette fjæra under lokket feil? for den sitter i sporet det er jeg sikker på 
-
vw 2,5tdi
- -

Viss du ikke har rørt 13mm har du ett punkt rett hvertfall! Da skal du bare finne igjen merkene på armen. Det er faktisk flere merker oppå der! Det pleier å være en strek på ene siden av akslen som streken på akslen skal peke mot å to på andre siden som streken på akslen skal stå imellom. Kan også være mange merker rundt å da må du kjenne på fjærspennet når du trer armen nedpå å vrir. Disse merkene på armen sitter under skiva som ligger nedi sirkelen oppå armen,under muttra og låse skiva. Lykke til! Ble mye hit å dit,men håper du forstår 
Morten B
-
Caravelle93
Ok. Takker. Nei skjønte hva du mente. Får håpe det bare er det. Så får prøve det når det blir lyst.
Takker for alle tips
Takker for alle tips
-
Caravelle93
Ja nå har jeg prøvd å justere så merke med gass aksel og gass arm stemmer overens, Men det kommer ikke mer diesel fra filteret
Syns det er rart vist pumpa er ferdig å. Men krysser fingra for at det kan være noe mindre alvorlig.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
jeg synes det er rart om du har fått den sammen uten å justere ut mengdeskruen. Jeg måtte skru denne helt ut for å få montert sammen igjen.
Du kjenner også om gassarmen er montert riktig eller ikke, da den skal stoppe i justeringsskruene, ikke i mekanismen inni. Du skal ha fullt utslag fra min til maks.
Er du helt sikker på at du har satt slangene korrekt? Husker ikke om de kan byttes om...
Hva med andre pakninger, har du skifta mer enn bare o-ring? foring og gassarmen da? jeg prøvde kun o-ring først men det hadde ingen virkning. Med ny foring og gassarm ble det imidlertid en annen virkning.
Du kjenner også om gassarmen er montert riktig eller ikke, da den skal stoppe i justeringsskruene, ikke i mekanismen inni. Du skal ha fullt utslag fra min til maks.
Er du helt sikker på at du har satt slangene korrekt? Husker ikke om de kan byttes om...
Hva med andre pakninger, har du skifta mer enn bare o-ring? foring og gassarmen da? jeg prøvde kun o-ring først men det hadde ingen virkning. Med ny foring og gassarm ble det imidlertid en annen virkning.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Kor lang skal den justeringsskruen vere egentlig? Eg og driv med dieselpumpe, og har justert på den..
-
vw 2,5tdi
- -

Viss du ikke har skrudd ut mengde skrue da du monterte lokket å enda fått nedpå lokket har du knekt regulator armen! Er du sikker på at du har fått banjo skruene for inn og retur dieselen på rett plass? Retur "banjo" på toppen av pumpa skal det stå OUT oppe på bolten.
Morten B
-
Alfert
- Car: T5 2005, 2,5td. T4-1998- 2,5tdi
- Phone: Ja
Jeg har nå byttet o -ring på gass armen på min 2,4 diesel, etter dette mistet jeg alt momentet i motoren. Starter veldig lett og fint, går greit på tomgang, men så fort jeg skal kjøre, så virker det som den sliter fælt, veldig sen å få opp turtallet på også.
Når den står på tomgang og jeg prøver og ruse den er den også litt sen på turtallet.
Mener og tror ganske sikkert at gass armen står riktig i tannhjuls sporene, da jeg har vært opp og ned med denne ca 30 ganger snart...
Hva har jeg gjort feil, og hva kan jeg prøve for å få ordnet det igjen?
Når den står på tomgang og jeg prøver og ruse den er den også litt sen på turtallet.
Mener og tror ganske sikkert at gass armen står riktig i tannhjuls sporene, da jeg har vært opp og ned med denne ca 30 ganger snart...
Hva har jeg gjort feil, og hva kan jeg prøve for å få ordnet det igjen?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
justert mengdeskruen?
Får du dratt gassarmen helt til anslag på maks? om ikke har du montert armen feil på splines på akslingen. Kan være litt kinkig å få den rett.
Får du dratt gassarmen helt til anslag på maks? om ikke har du montert armen feil på splines på akslingen. Kan være litt kinkig å få den rett.
Frode Neergård
-
Alfert
- Car: T5 2005, 2,5td. T4-1998- 2,5tdi
- Phone: Ja
Hadde ikke justert mengde skruen, fikk lurt på lokket uten det. Men prøvde for moro skyld å skru på den. Da ble det straks litt mere futt i den, merket da også at jeg hadde fått splines'ene litt feil også. Men nå er alt i orden, med tanke på turtall og dra kraft. Tusen takk for tipset.
Hei.
Skal sette i sammen et topplokk på 2.4 d pumpe, skal gassakslingen dra i stempelet?
Klarte ikke å se hvordan den satt da lokket kom av.
Skal eventuelt linken være på øversiden av akslingen eller skal den være nedover?
Skal sette i sammen et topplokk på 2.4 d pumpe, skal gassakslingen dra i stempelet?
Klarte ikke å se hvordan den satt da lokket kom av.
Skal eventuelt linken være på øversiden av akslingen eller skal den være nedover?
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi