Har en ulyd som kommer fra motorn. Har med ratting og gjøre. Lyden er der når man ikke svinger på rattet, men blir sterkere når man ratter.
Jeg tenkte servopumpa var gåen, så jeg byttet til en ny pumpe. Da forsvant lyden betydelig, men har i det små kommet tilbake. Servo-oljenivået er stabilt, og kan ikke se noen lekasje. Skjønner ikke helt hva det kan være.
Forslag?
Ei brukt pumpe kan være like ille som den forrige, ja... Overstram reim kan jo bidra til rask slitasje, er man litt i sterkeste laget her? Det er mange sterke mekanikere der ute, det merkes når ting skal fra hverandre.
Joachim - Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Du sier nivået er stabilt, men er det høyt nok? Du skal vel ikke så mye under minmerket før du får litt luft i systemet. Hvilken olje kjører du forresten?
Og sånn apropos, du er sikker på at det ikke er tomgangsventilen du hører da? Den lager litt lyd og vil lage mer lyd når du vrir på rattet. Hvis du setter på konisk luftfilter rett på svanehalsen skal jeg love deg at den kan høres...
Joachim - Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Etter jeg bytta pumpa, så etterfylte jeg rød atf-olje ganske hyppig. Ettervert stabiliserte nivået seg på maks. Hvis det er luft i systemet så vil vell det gå til tanken?
Luftfilteret kan være problemet. Jeg har litt problemer med ujevn tomgang når den er kald.
OG iblant (uavhengig av temperatur) så vil motoren ligge på 1100-1800 rpm. Viss det skjer bruker jeg og stoppe motoren, når jeg starter den igjenn så legger den seg på 800-900 rpm.
Bytt olje. De skal ikke ha rød ATF olje. jeg bruker VWs egen og den er grønn. Og har heller ikke lyd. Noe jeg har lagt merke til at flere med rød har hatt.
RPM pendlingen beror truligen på tomgangsbryteren og/eller temp2 føleren. Sjekk begge ved å måle på Digijet kontakten.
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Hvist der er luft i anlegget, pleir jeg å vri hardt til venstre å så hardt til høyre, så langt ratte går, hold det en 4-5 sekunder på hver plass. Regner med att det er selvluftende? er slik på det andre kjøretøyene feks traktor lastebil, pluss en del andre eldre bilmerker.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G