Observerer tyskere, nederlenderne, spanjolene og franskmennerne driver og bygger om ladekretsen sin, da i den forstand at de forbedrer den vha relé som monteres på utsiden av den svarte boksen i tilknytning til "noe" jeg på senere tidspunkte skal se nærmere på
Fritidsbatteriet, som fremdeles skal byttes en vakker dag, tar imot lading fra 15W-panelet jeg tidvis har lagt opp i bakvinduet ved parkering. Ikke så himla mye futt et slikt lite solcellepanel gir av ampére men tydeligvis nok til at det virker.
Det har ikke vist noen spenning i meteret i taket siden ifjor vår, nå glimter det til med enorme (til dét batteriet å være) 13.2, 13.3, 13.4 V rett som det er. Alt under 10.1V vises ikke i dette meteret.
Linja under voltangivelsen viser hvor mye spenning ift min/maks som batteriet har, og det er da på minimum men det "er"

I en idéell verden skal søylen fra minimumsspenning til maksimumsspenninga på batteriet gå helt opp mot høyre, adskilt av smale streker.
En vakker dag er jeg der, jeg også
-Forresten - er jeg den eneste med Californiadisplay hvor tom vanntank i bilen "lyser" i LCD-displayet ?? Svartvannstanken kommer jo ikke til syne før den er full, og inne i ferskvannstanksymbolet kommer det jo opp til tre streker avhengig av hvor full tanken er. Skal den være der hele tiden, selv tom ? Fant ikke noe om det i boka, det på sin side kan jo skyldes at jeg har boka til T4a California Coach
Det å ha bil er en ting. Det å bruke den en annen. Jeg pleier for det meste å kjøre jentungen til og fra barnehagen, en kjøretur på usle 7.5 km hver vei. Småkjøring men bil og folk liker det så lenge det kommer en langtur histen og pisten så batteri og annet ikke får for lite av det de skal ha. Får meg en tur til Göteborg om to uker, da får batteriene sitt.
Men det er jo ikke slik at man ferdes alene på veien, håhnei. Å kjøre egen bil pleier være problemfritt men igår fikk vi besøk, pikebarnet syntes det hele var "rart" (får debriefe henne på detta, trur jeg) at bilen i nabofeltet valgte kjøre inn i oss istedet for åbenytte seg av vikepliktsbestemmelsen i lovverket
Gikk greit med alle involverte, og for så vidt også begge biler - en T5a SIKA hvor planet kom på besøk av overnevnte årsaker. Kunne sikkert på det teoretiske plan ha gjettet fører B ville igjennom vår bil, men jeg driver ikke gjetting i trafikken - jeg kjører min bil og holder meg unna andre og oppfordrer samtidig alle andre om å gjøre det samme
Skademelding fyllt ut og alt i orden, vi tok det fint begge to (og denna gangen var jeg den som ikke fikk adrenalinrushet, stakkar håndtverkern sleit litt en stund men så starta skademeldingsskrivinga så da gikk ting greit (ikke var jeg sinna heller)).
Jeg vettafan om jeg skal bruke kaskoen på detta here, egenandelen er på kr. 4.000,- og ei lykt og en lakkstift koster jo en haug mindre ? Eneste er at helt bakerst på forskjermen er blikket i plata en anelse trykket inn og fremst på døra dyp skade ned i metallet.
Har lakkstift, så kanskje jeg en solskinnsdag rengjør (aceton må da funke til sånt ??) og hiver på både primer og lakkstift-malinga.
Men jeg mangler høyre blinklykt med sota/tonet glass, da. Gi en liten lyd, om noen har ett "til overs"
Ellers alt vel, som vanlig, får man vel si