Hjelp til cruisecontrol
Hjelp til cruisecontrol
Montere cruisecontrol på caravella til svigerbrodern idag, men ble ikke helt fornøyd.
Etter at jeg hadde aktivert den på vcds, skulle vi ut å prøvekjøre, alt virker fint med on/off og set-knappen, men når skyveknappen skyves til venstre for å øke farta, skjer det ingenting, derimot hvis jeg trykker inn og holder set-knappen så øker den farta?
På min bil øker jeg farta ved å skyve knappen mot venstre, og senker farta ved å holde inne set-knappen.
Er jo ikke mulig å koble feil, kontaktene passer jo bare en vei, så skjønner ingenting, noen som har vært borti lignende?
Etter at jeg hadde aktivert den på vcds, skulle vi ut å prøvekjøre, alt virker fint med on/off og set-knappen, men når skyveknappen skyves til venstre for å øke farta, skjer det ingenting, derimot hvis jeg trykker inn og holder set-knappen så øker den farta?
På min bil øker jeg farta ved å skyve knappen mot venstre, og senker farta ved å holde inne set-knappen.
Er jo ikke mulig å koble feil, kontaktene passer jo bare en vei, så skjønner ingenting, noen som har vært borti lignende?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Hjelp til cruisecontrol
Å koble opp CC krever to ting.
At du bytter ut blinklyshendelen som ikke har bryteren for CC, med en som har det.
At du deretter får aktivisert CC i minnet til bilen. Da må du enten innom verksted eller noen som har det som trengs for å decode elektronikken til bilen.
At du bytter ut blinklyshendelen som ikke har bryteren for CC, med en som har det.
At du deretter får aktivisert CC i minnet til bilen. Da må du enten innom verksted eller noen som har det som trengs for å decode elektronikken til bilen.
Hvis du leser hva jeg skriver så ser du at cruisecontrol er montert og aktivert med vcds. Er ikke første bilen jeg monterer CC på, men første gang det ikke virker som det skal 
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Der kan du se, har trang hjelm idag. Små bokstaver der en dyskeltiker forventer caps lock, jaja, sånn kan det så
Har De da brukt multimeteret for å sjekke kablinga om den viser brudd ?
Har De da brukt multimeteret for å sjekke kablinga om den viser brudd ?
Kobler den ut cruise om du drar bryter (som er til å øke farten) til venstre?
Om ja, kan det jo være at disse to kablene er koblet feil fra fabrikk, eller hvem som lager dette.
Mandagsbiler er jo et fenomen, hva med mandagsCC?
Om ja, kan det jo være at disse to kablene er koblet feil fra fabrikk, eller hvem som lager dette.
Mandagsbiler er jo et fenomen, hva med mandagsCC?
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
GeeForce
- -

- Car: Nå: -11 Caddy 2,0 TDI 4M Solgt: -99 T4 2,5 TDI
Hmmm... Den du har montert virker akkurat slik min gjør den da...
Monterte cc for halvannet år siden, og den virker akkurat slik du beskriver.
Uten sammenligningsgrunnlag så har jeg ikke tenkt noe over det, og regnet det som normalt...
Monterte cc for halvannet år siden, og den virker akkurat slik du beskriver.
Uten sammenligningsgrunnlag så har jeg ikke tenkt noe over det, og regnet det som normalt...
*Solgt* -99 VW Caravelle T4B 2,5 TDi 102 hk
-11 VW Caddy Maxi 2,0 TDI 4Motion
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
Min også funker på den måten.... Fartsøkning med "set" knappen.
Skyveknappen er for "resume" eller Av/På. Ingen funksjon for å senke farten på den jeg har...
Skyveknappen er for "resume" eller Av/På. Ingen funksjon for å senke farten på den jeg har...
97 2,5 TDI 9 seter - Solgt -
99 2,5 TDI 8-seter.
99 2,5 TDI 8-seter.
-
GeeForce
- -

- Car: Nå: -11 Caddy 2,0 TDI 4M Solgt: -99 T4 2,5 TDI
En liten titt på t4-wiki ( http://www.t4-wiki.de/wiki/Geschwindigkeitsregelanlage ) bekrefter forøvrig at det er to forskjellige varianter av cruisecontrol, basert på årsmodellen. Skillet ligger i 99-modellen, hvor det også er et skille på hva slags motorstyring som er montert? Det er i så fall ganske ganske logisk, da det er ECU som er cruisecontrol.
Min er en -99, så da har vel den gammel ECU og enkel cruisecontrol.
Min er en -99, så da har vel den gammel ECU og enkel cruisecontrol.
*Solgt* -99 VW Caravelle T4B 2,5 TDi 102 hk
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
Snakket med en på VW idag som visstnok hadde peiling, han sa også dette med skille på årsmodell 99
Min er 2000, men den jeg montere på i går er en 99 modell sikkert før skille på motorstyring.
Så da er vel alt i orden vil jeg tro

Min er 2000, men den jeg montere på i går er en 99 modell sikkert før skille på motorstyring.
Så da er vel alt i orden vil jeg tro
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg har en 2002 modell men kan ikke øke farten med CC....
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Min 2000 mod økte farten med skyvebryteren dradd mot venstre og av på til høyre, reduksjon med set knappen.
Liker bedre den nye toppen på T5b med økning og resume øverst på set-knappen og senking og set på nederste del.
Liker bedre den nye toppen på T5b med økning og resume øverst på set-knappen og senking og set på nederste del.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Et år etter montering av CC gikk jeg ut i bilen i dag og fant ut at jeg kan øke hastigheten med skyvebryteren