Da har jeg visst kjøpt meg en transporter. Første VW jeg eier og håper jeg blir fornøyd.
Bilen ble bråkjøpt en torsdag og vi tok er rask service titta over den.
Vi byttet olje,oljefilter og luftfilter før det bar i veien på roadtrip for å hente bil til en kompis.
Kjørte 106 mil den dagen uten ett host eller hark og kunne regne ut at den hadde brukt 0.96 liter/mila med en vekt på 4.2 tonn.
Den lå på 0.8 med tom tralle dit vi skulle hente bil. Turen gikk fra Hamar til Odda over Hardangervidda og fra Odda til Oslo via Haukeli tilbake. Det er godt med bakker begge veier
Bilen har en AJT 88 HK som ikke drar skinnet av pølsa men jeg syns deg gikk greit til å dra med seg så mye.
Planen fremover er egentlig å få bygd meg en servicebil som funker mer enn utmerket til det den skal. Den må bygges om baki slik at jeg får med meg alt som trengs og litt til på en lovlig måte.
Det første jeg skal gjøre er å søke om å få flytte bakveggen ca 35 cm bakover. Dette for å sitte mere riktig og blir da tryggere og bedre å kjøre.
Etter dette blir det å bytte ut de forferdelige stolene forran til single stoler med armlener.
Også få tak i ny sidedør da denne har en heftig bulk.
Så utover sommeren blir det vel å bygge og rette bil.
Utstyr:
AJT 88HK
El-ruter
El-speil
Sentrallås
Webasto/eber eller hva det er.
Cruise Control (Ettermontert av meg)
Bilder fra annonsen.