Hei.
Har en Caravelle, 2001 mod der kjøleeffekten er blitt fraværende. Har sjekket at det er trykk i systemet og at sikring er i orden. Det er vel flere følere på systemet som avgjør om kompressoren starter, men hvor sitter disse? Og hvordan kan jeg sjekke om de fungerer.
Hadde vært greit og ha muligheten til kjøling på bilferien
På min 03 Multivan var kjøleeffekten dårlig, og der viste det seg at det var ca 25% igjen av kjøleveska som skal være i bilen. blir det for lite over tid, kan kompressoren ryke fikk jeg vite.
Gå på Svendsen Eksos. De har jo gratis sjekk av Klima
JanR wrote:Har nå sjekket på kompressoren og har 14 V frem til innslaget. Er løsningen da og skaffe ny kompressor?
Viss du setter på ac å ser ned på kompressorens reimhjul så ser du om den går rundt eller om det bare er reimhjulet som går rundt. Hører du om det skjer noe når du trykker på knappen inne?
Det er ikke uvanlig at en dårlig tørker gir redusert effekt på kjøling.
Er du sikker på at du har hatt tilstrekkelig mengde klimagass?
Det skal så vidt jeg vet kunne måles trykk og andre verdier under drift av klimaanlegget som vil kunne gi en indikasjon på evt årsaker til redusert kjøleeffekt.
Clutchen er vel normal "slitedel". Men er vel ikke billig. På Volvoen min var det nesten ikke prisforskjell på clutch og bytte-kompressor så jeg skiftet hele sjiten.
Om du skal bytte kompressor må du tømme anlegget for kjølemedium. Og skift for guds skyld tørkefilteret i samme rennet.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.