Clutchen forsvant

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Claus
Car: 1997 Caravelle 2.5 TDI combi lang

Clutchen forsvant

Post by Claus »

Clutchen sa farvel i min kjære Caravelle, bilen har gått 42000 mil, men det ble byttet clutch og gearkasse ved 29000 mil. Dette ble gjort i Tyskland 2005.

Nå har bilen jo gått litt lenger, stakkelen har fått mye juling, men ble eu-godkjent i oktober 2012, og jeg håper og tror at den har mange mil igjen. Problemet er at kona vil skrote den, hun mener det bliver for dyrt. Så siden verksted er ute av bildet , må jeg gjøre det selv.

Har skrudd en del bil/motorsykkel for 100 år siden (boble, kadett, saab, Suzuki), men ikke så mye på Caravellen. Har ingen verkstedshåndbok, dette har jeg nå bestilt (på tysk?!!?), men jeg lurer på feilsøkingen.

Har tittet på sylindren ned ved pedalen, men det ser ikke ut som det er lekkasje der, er eneste alternativ da nede ved utløser lagret? Det er lite vætske i bremsebeholderen og når jeg etterfyller forsvinner det igjen, antar at dette betyr at lekkasjen er ved utløserlageret? Dette forutsetter selvsagt at de to systemene er knyttet sammen?

Jeg vet at dette nok er litt enkle spørgsmål, men jeg lover å lese i boka når jeg får den :)
Post Reply