Rudeboy wrote:Nei. Feil størrelse på senterhølet, T4 skal ha 112 mens T5 skal ha 120.
Veit ikke om jeg hadde stolt på kembo senterringer der
De tallene er boltsirkel, altså diameter på den sirkelen en kan tenke seg mellom hvert av hjulbolthullene.
Men det er muligens også annen diam på senterhull, det er imidlertid ikke aktuelt uansett
Dørstopper førerdør fastmontert: Begge M6 skruene hadde vibrert ut og forsvunnet. Inn med to nye så virket dørstopperen.
Smørt opp beveglige deler på alle dører.
Sjekket alle opphengskuler og styrekuler med maskinspett: Null slakk! Virker som om denne er i god teknisk tilstand, selv om den ikke er optisk perfekt.
Støvsuget og vasket inni, tok sin tid...
Ekstralys: Byttet til noen større, og montert stabilisatorstag til disse. (Er det lov med ekstra fjernlys med 37,5 i lysprosent? Hovedlysene, Valeolykter, har 17,5 i lysprosent, det blir jo 110, så da er det vel ikke lov...?)
Funnet ut at den ikke hadde krengningstabilisator bak! Trodde alle 151 hestere hadde det?
Må vel handle et 26mm så den blir stødig i fart.
Justert ned "panserlåsen" for hevetaket nesten en hel cm! Nå slipper man å holde taket nede for hånd, for å få slutt på vindsuset.
Montert på utløserarmen til "panserlåsen til hevetakt, var løsnet, og lå i bilen.
Montert et ekstra signalhorn, var feste og kontakt for to, men det nedre manglet. Sikkert kortsluttet og fjernet en gang tidligere.
Prøvd en bråbrems, abs finnes og virker perfekt. Ble litt mer bitt i bremsene etter en hard nedbremsing.
Nå er den helt sluttet å ryke ved hard kjørsel. Bjarne har nok kjørt den pent, for den røykla bilene bak på hjemveien ved kraftig akselerasjon.
Last edited by kodvaag on 31 Aug 2013, 09:32, edited 2 times in total.
Da var komplett Generation interiør montert, og stabilisatorstag til bakakslingen innkjøpt.
Begynner å bli bil av denne... <-- grønn mann, grønne seter!
Så har jeg ettermontert:
0BB - Stabilisator hinten 26mm
Den har noen ting jeg ikke finner i lista.
Er dette standard, altså uten koder?
- Bodelsbatteri under førersetet
- Tempomat
- Eber dieselvarmer
- Mørke vinduer bak
- Manuell klima
- Setevarmer
- Bakre varmeapparat (uten ac)
Finnes koder på de fleste som er nevnt her i alle fall. Skal se når jeg skal på jobb igjen om jeg får sett på det må ha regnr til bilen din på pm om det ikke står i tråden din et sted
Arild wrote:Hei,korleis vart den med stabstag bak??
Med stabstag endret kjøreegenskapene seg fra en vaggete T4 til en moderne T5 i følelsen!
Forskjellen var ikke så stor som da jeg monterte stabstag på en 2003 syncro.
Den bilen jeg har nå er originalt 2cm senket, og har 16" dekk, så den er litt mer stabil i utgangspunktet.
Alikevel hjalp det godt på å "modernisere" kjøreegenskapene.
Bilen ble stødigere uten å miste komfort.
Stabstag bak er det beste du kan gjøre for T4'en din!
Byttet også olje i den manuelle gearkassa, og smørte opp overføringene. Nå kan man geare med en finger!
Last edited by kodvaag on 26 Oct 2013, 08:32, edited 2 times in total.
Takket være en tysker med vag-com på Bus-Camp vet jeg nå at tenninga er på 10 grader i stedet for 55 som den skal være.
Forrige eier har betalt 11.000,- til et frittstående verksted for reg- og pumpereimbytte for 7000km siden...
Tips: Mazda verksteder er best på........Mazda!
Dessuten fant vi feilkode tempsensoren som skal starte radiatorviftene er defekt... Så den må og skiftes.
Last edited by kodvaag on 26 Oct 2013, 08:44, edited 2 times in total.