Webasto parkeringsvarme
Webasto parkeringsvarme
Hei
Har montert et oppgradingsett til webastoen kjøpt hos carsystems.
http://www.carsystems.pl/vw-transporter ... id511.html
Får ikke startet webastoen med fjernkontrollen. Må webastoen programmeres (diagnoseverktøy e.l) på noe vis ved første oppstart?
Har montert et oppgradingsett til webastoen kjøpt hos carsystems.
http://www.carsystems.pl/vw-transporter ... id511.html
Får ikke startet webastoen med fjernkontrollen. Må webastoen programmeres (diagnoseverktøy e.l) på noe vis ved første oppstart?
Re: Webasto parkeringsvarme
Nei, men fjernkontrollen må pares/programmeres til Webastoen. Står i bruksanvisninga hvordan du gjør det (noe med en sikring som skal ut også trykke en knapp på fjernkontrollen i x sekunder når du setter sikringen tilbake).marius_p wrote:Får ikke startet webastoen med fjernkontrollen. Må webastoen programmeres (diagnoseverktøy e.l) på noe vis ved første oppstart?
har prøvd å parre men webasto starter ikke.
har ikke/finner ikke den 1a sikringen som det står om i webasto t91 manual
http://motorvarmer.webasto.no/fileadmin ... ebasto.pdf
har ikke/finner ikke den 1a sikringen som det står om i webasto t91 manual
Hvilken tilbakemelding får du på fjernkontrollen når du prøver å starte da? Har den kontakt med webastoen?marius_p wrote:har prøvd å parre men webasto starter ikke.
Det skal vel være en eller flere sikringer i ledningsnettet du monterte?marius_p wrote:har ikke/finner ikke den 1a sikringen som det står om i webasto t91 manual
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Du skulle ha montert en sikring under førersetet.
http://www.carsystems.home.pl/carsystem ... T5_T91.pdf
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
har ikke noen som helst sikringer under førersete. det står i bruksanvisningen at man skal montere sikring i sikringsholder som allerede er der....Stein wrote:Du skulle ha montert en sikring under førersetet.
ingen sikringer i det ledningsnettet jeg har montert.labbetuss wrote:Hvilken tilbakemelding får du på fjernkontrollen når du prøver å starte da? Har den kontakt med webastoen?marius_p wrote:har prøvd å parre men webasto starter ikke.
Det skal vel være en eller flere sikringer i ledningsnettet du monterte?marius_p wrote:har ikke/finner ikke den 1a sikringen som det står om i webasto t91 manual
Kun pluss og minus og en ledning til webasto som skal inn på pin 1 på webasto.
Virker som den har kontakt med mottakeren. Blinker fort noen gang så ett blink kanske hvert sekund.
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Jeg har 7-8 originale sikringer under førersetet. Og to-tre releer. I tillegg kommer alt som er lagt opp til ekstrabatteriet.
Under førersetet har du fordelingen til hele bilen. Der kan du hente ut signaler til canbus, lys og ulike elementer.

Ikke mitt bilde, men det ser noenlunde likt ut...
Under førersetet har du fordelingen til hele bilen. Der kan du hente ut signaler til canbus, lys og ulike elementer.

Stein Larsen
Om du har satt inn en ny sikring er det nok denne du skal fjerne for å pare fjernkontrollen.marius_p wrote: det står i bruksanvisningen at man skal montere sikring i sikringsholder som allerede er der
Kjenner ikke T91, sjekk bruksanvisningen for å finne ut hva blinke-/fargekodene du ser betyr, blinkingen kan like så godt bety at den IKKE har kontakt.marius_p wrote: Virker som den har kontakt med mottakeren. Blinker fort noen gang så ett blink kanske hvert sekund
(noen har også opplevd at de har fått levert fjernkontroll med dårlig batteri, er vel egen blinkekode for det)
Men om du får tilbakemelding om at den har startet Webastoen uten at den starter ville jeg begynt i andre enden.. (f.eks være sikker på at Webastoen din virker og starter fint uten fjernkontrollen).
labbetuss wrote:Om du har satt inn en ny sikring er det nok denne du skal fjerne for å pare fjernkontrollen.marius_p wrote: det står i bruksanvisningen at man skal montere sikring i sikringsholder som allerede er der
Men om du får tilbakemelding om at den har startet Webastoen uten at den starter ville jeg begynt i andre enden.. (f.eks være sikker på at Webastoen din virker og starter fint uten fjernkontrollen).
har ikke satt i sikring. har bare testet med å sette ledningen rett på pluss pol. har ikke sikringer under sete på min bil.
Webasto fungerer.
Stein wrote:Jeg har 7-8 originale sikringer under førersetet. Og to-tre releer. I tillegg kommer alt som er lagt opp til ekstrabatteriet.
hmm... jeg har ikke så mye under sete på min bil. Jeg har jo ikke koblet helt ferdig. Har kun testet med å sette pluss ledningen rett på batteri. Må sjekke litt hvor jeg skal hente strøm, siden jeg ikke kan følge bruksanvisning....
Da vil jeg tro du kan pare ved å fjerne plussledningen i stedet for å fjerne sikring.marius_p wrote:har ikke satt i sikring. har bare testet med å sette ledningen rett på pluss pol.
Det er det jeg har gjort... men webasto starter ikke... den starter hvis jeg starter bilen (kjørevarme) så den fungerer.labbetuss wrote:Da vil jeg tro du kan pare ved å fjerne plussledningen i stedet for å fjerne sikring.marius_p wrote:har ikke satt i sikring. har bare testet med å sette ledningen rett på pluss pol.
Kan det tenkes at man må koble på noe slags diagnose-greier for å programmere om webastoen til parkvarmer?
Nei, om det er bilen i profilen din ('06 2.5) så er ikke det nødvendig i alle fall.marius_p wrote:Kan det tenkes at man må koble på noe slags diagnose-greier for å programmere om webastoen til parkvarmer?
Nå starter ikke webasto kjørevarmer heller..... den funket på søndag.....
Får parret enheten og d blinker som normalt på fjærnkontrollen.. Men ingen webasto starter.
Og no e d no gått så langt at den tenner ikke i det hele tatt.. Og det kom etter at det her ble montert inn. Webastoen va total renovert i mars. Og har hatt den ut kobblet hele sommeren. Kobblet den inn for et par uke sia, og alt har vært ok til eg monterte inn den telestartn..
Og no e dein steine dau.
Nån som har forslag? ?..
Og no e d no gått så langt at den tenner ikke i det hele tatt.. Og det kom etter at det her ble montert inn. Webastoen va total renovert i mars. Og har hatt den ut kobblet hele sommeren. Kobblet den inn for et par uke sia, og alt har vært ok til eg monterte inn den telestartn..
Og no e dein steine dau.
Nån som har forslag? ?..
Høres ut som om den har gått i "lockmodus".
Åpnes da via diagnoseporten.
Kosn får eg den åpnet igjen?...Knutis wrote:Høres ut som om den har gått i "lockmodus".
Vagcom eller nærmeste Møller.
er det noen som har fått et slikt kit fra carsystems å fungere???
har nettop satt in et slkit kit i min t5, webastorn surrer og går så kitet funker.
men gir ingen värme, men det kan beropå att den behöver service?
noen som vet hvor ofte de skall serves?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
ingen behov for service på en webasto. Får de gå lenge nok hver gang, og ikke får andre driftsforstyrrelser så skal man ikke røre dem...
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Oswed wrote:har nettop satt in et slkit kit i min t5, webastorn surrer og går så kitet funker.
har du climatronic? fungerer webastoen din når motoren går?
Da fungerer parkeringsvarmeren
kontakten til webastoen var løs.
Hei!
Jeg har kjørevarmer på min 08modell multivan men mistenker at kjørevarmeren ikke virker som den skal. Hvordan kan jeg vite om den funker eller ikke?. Tenker og bygge min også om slik du har gjort.
Jeg har kjørevarmer på min 08modell multivan men mistenker at kjørevarmeren ikke virker som den skal. Hvordan kan jeg vite om den funker eller ikke?. Tenker og bygge min også om slik du har gjort.