Bytte av bensinpumpe på T4..

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ThaPimp

Bytte av bensinpumpe på T4..

Post by ThaPimp »

Hei!

Får ikke start på bilen min. Det som er merkelig er at den startet, men det øyeblikket som jeg begynte å gasse, så stoppet den. Etter det så har den vært helt død. Tror kanskje det er bensinpumpen siden jeg ikke hører pumpen gå. Kan selvsagt også være relèet. Hvor sitter dette?

Har akkurat fått ned tanken og skrudd opp hullet til bensinpumpen. Skrudd av tre skruer nede i tanken, men fortsatt så sitter pumpen. Tør ikke å dra altfor hardt heller. Noen som har gjort dette før, og vet hvordan man skrur den av?

Et lite spørsmål til.. Hvor får jeg tak i kufanger? Bor i Buskerud..

Mvh
Ole Marius Lind
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Du kan nå pumpa fra kabinen hvis du fjerner teppet/gummigølvet. Den skal vel bare vries mot klokka og opp hvis jeg ikke huser feil. Mulig det er ei klemme/motholdtapp(dårlig navn av meg) du må dytte på for å få vridd.

Releet sitter nok sammen med releplata på venstre side av rattstammen bak det lille stuerommet rett over venstre kneet ditt. Har du sjekka sikringen og?

Kufanger?

Det har jeg til deg:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=2933

Image
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
ThaPimp

Post by ThaPimp »

Fikk den opp igår. Var bare å vri litt ja. Har sjekket sikringen. Releèt fant jeg. Hvordan sjekker jeg om det fungerer? Satte strøm på pumpen og da virket den, men så ut som at den ikke ga så veldig bra trykk. Kanskje kan det være at den ikke gir bra nok trykk når det er lite bensin på tanken? Mulig?

Hvordan får jeg fjernet airbag lampen? Måtte bytte batteri og da begynte det å lyse serru..

Hmm, den kufangeren virket litt for voldsom på bilen min syns jeg..
Tenkte mer på en sånn i chrom.. :)
ThaPimp

Post by ThaPimp »

Han hadde visst ikke fått den opp likevel.. :( Noen som har noen skjemaer eller vet akkurat hvordan man får den opp? Har skrudd av 3 skruer..
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Airbaglampa må du på Møller å fjerne.

Har ingen skjema, men er rimelig sikker på vridning. De sitter no inst ofte...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply