Kopiere nøkkel

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
oysts
Car: T4

Kopiere nøkkel

Post by oysts »

Har vært hos to forskjellige låssmeder for å lage en kopi av nøkkelen til min T4 2001 modell. Ingen av de har klart å kopiere den slik at den kan brukes til å starte bilen. Er det noen som har kopiert nøkkel med hell? Gidder ikke lete mer om ingen andre har fått det til.

Ny nøkkel hos Møller er litt for dyrt når jeg kun trenger en ekstra som forhåpentligvis aldr kommer til å bli brukt.

Øystein
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Re: Kopiere nøkkel

Post by Bugman »

Går ut ifra at låsesmeden har kopiert selve nøkkelen, og at den går å bruke til å låse opp bilen?

Men du er vel klar over at bilen din har startsperre?
Chip'en som styrer denne funksjonen sitter i din originalnøkkel.
Og det er nettopp dette som gjør at prisen hos forhandler kan synes dyr.

Rundt tenningslåsen din sitter en ring/spole som da er mottakeren som pares mot chip i nøkkel.
Når disse to passer sammen, får du bilen til å gå.

Slik at de som har byttet nøkkel på den måten du har gjort, har nok hatt en chip i en (annen) reservenøkkel - som de har flyttet over oppunder plasten i den nye.

Og det er vel først og fremst når folk har vanlig nøkkel, men vil ha flip-nøkkel ø at dette har latt seg gjøre med større eller mindre grad av suksess!

Så dessverre! Din nye nøkkel duger da kun til å låse opp bilen med. :wink:
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
GilbertG
-
-
Car: T4 Caravelle 9x
Phone: 4fem666262

Post by GilbertG »

Om du har original nøkkel med fjernkontroll, så finnes det en prosedyre til å omkode ny nøkkel.

Om du ikke har dette, så må du til med tredjepart pirat verktøy for å sette imo enhet til kode modus.
Dette er en veldig omstendlig prosess, har du fått kuttet til en ny nøkkel så ville det spare seg å gå til møller å få kodet denne.
Men dette er kun om ny nøkkel har korrekt chip.

Har den ikke dette så må de ta fullpris, da de må kutte en ny nøkkel med korrekt chip, og koble seg til VAG for å få passordtilgang til IMO enhet til bilen din.
Gilbert G
98 Caravelle 2,8 VR6 Buss nr.5 LPG Manuell
94 Caravelle 2,4 D Kombi 2+3

12 Nike Flex
oysts
Car: T4

Kopiere nøkkel

Post by oysts »

Er klar over startsperren og låssmedene har prøvd å kopiere den. De setter den originale nøkkelen ned i en dings der de leser av koden og prøver så å programmere en ny. De sliper ikke nøkkelen før de dingsen sier fra at koden for startsperren er kopiert.

De har klart å kopiere til både Volvo og Peugeot som begge hadde sperre.

Øystein
GilbertG
-
-

Post by GilbertG »

De har da prøvd å klone chippen
Men dette vil da kun virke om de har rett chip i nøkkelen.
Det er utall av varianter, og som jeg ser i bøkene så har din bil mulighet for 2 varianter.
3 og 4 generasjon imo chip
General description:
Up to 07.97 Transporters are fitted with a first generation immobilizer.
Communications between the immobilizer control unit and the engine control unit take place on the W-wire.
From 08.97 to 07.98 Transporters are fitted with a second generation immobilizer.
Communications between the immobilizer control unit and the engine control unit take place on the W-wire.
From 08.98 the Transporter is fitted with a third generation immobilizer.
From 09.00 two different versions are installed depending on the engine variant.
On one version, the immobilizer control unit and the engine control unit communicate with each other via the data bus,
whereas on other version these communications take place on the W-wire
Gilbert G

12 Nike Flex
Koop
-
-
Car: T4 LWB
Phone: 45099798

Post by Koop »

Dra på merkeforhandler, de lager/bestiller ny nøkkel og koder inn alt sammen for deg.
Det kan virke dyrt, men det virker. Alltid.
Alexander Malerbakken

1995 Transporter 2,4D Syncro Turbo (Lang&lav)
1994 Getta(Golf med Ventofront) 1,6 -94(Lav&dum)
GilbertG
-
-

Post by GilbertG »

oysts wrote:Ingen av de har klart å kopiere den slik at den kan brukes til å starte bilen. Er det noen som har kopiert nøkkel med hell? Gidder ikke lete mer om ingen andre har fått det til.

Øystein
Jo det lar seg gjøre, jeg har slipt opp og programmert 4 sett, 2 klapp nøkler og en vanlig nøkkel, pluss reserve.
Dette da til eget bruk, da jeg nettopp har montert dette settet.
Image
Immo chipper og nøkkelemner er kjøpt andre plasser.
Gilbert G

12 Nike Flex
twoika3
Car: t4 2.5tdi 2000 aut

Hvilke nøkkelchip passer?

Post by twoika3 »

Er usikker på hva jeg har slags chip, er det noen som kan hjelpe? vwbus t4 registrert første gang 18.11.1999 (2000mod) Så har den en stor nøkkel som ser ut som en vanlig gameldags med innebygd fjernkontroll, nøkkelbladet er lit spisst på tuppen og har to langsgående spor på hver side og tradisnonell sliping på begge sider.
Nå sa låsesmeden at det var T28, men nøkkelselgere sier det er enten id42 eller 44.
Når jeg ser på nettet så er T28 sannsynligvis en modell av kodesystemet Silca
Trioving sa at det ikke er mulig å klone t28, men det virker som om det mesta kan klones i følge nøkkel selgere. Lurer på om Trioving tar feil.
id44 trodde jeg gikk fra årgang 97-2003, men foto av nøkkelbladet viser et annet flatt nøkkelblad i enden og uten de rette langsgående sporene som id 42 har. Men det er en eldre årgang og stemmer ikek helt til min årsmodell.

Slik ser nøkkelblad ut, men min har fjernkontroll også:
http://www.wholesalecarkeys.net/transpo ... -id44.html

Denne har rett fjernkontroll men feil nøkkelblad:
http://www.ebay.com/itm/VW-VOLKSWAGEN-G ... 2a240e0c76

Er det mulig å få slipt til klapp nøkkel med fjernkontroll og et spisst gammeldags nøkkelblad ?
T4 2000 2.5tdi personbil 9 seter aut klima
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Flipnøkkel kan ordnes. Da må du ha chip til startsperre som er av rett type, evt ta disse fra de nøkler du har per i dag.
Flip nøkkelen kan du bestille for t4 fra 2001.
Sentrallås enheten kan tas fra Sharan opptil 2010 (tror jeg det var helt opp dit)
Alt dette skal gå greit overens, men du kan lese mer på t4wiki.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Skal stå en bokstav eller tegn på nøkkelen mener jeg å huske, men spar deg for masse bry og kost på deg originalt først som sist. Dette er så fort å gjøre feil.

Jeg har kopiert opp ett Audi nøkkelemne som extranøkkel. Denne er kun for å åpne dørene og ikke starte. Kan til nød brukes for å få bilen til å trille feks hvis den må flyttes i nødsfall med tauing eller flatvogn. Slikt koster jo ikke stort. Dette er fruens 2000modell, og ikke den etter med flappnøkkel.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Troxx

Post by Troxx »

Jeg hadde en passat 2000-modell... Der stod det "Startsperre", men plastikk kopien fungerte fint uten noen elektronikk. Hvorfor fungerte plastikkopien uten elektronikk?
Jeg har en T4-2001... og kun en nøkkel. Skulle gjerne hatt en kopi jeg også... 1655kr (for en nøkkel jeg ikke skal bruke) er 1000kr mer enn kopi på gamlemåten.
T4, 2001 Transporter lang 2,5TDI 65kW, AJT
Post Reply