Ja ja , da har det blit lit i verksted ! Har delvis demontert bussen og lagt ei infeste til denne vinsjen.
Jag har kjøpt ei Warn vinsj Tarbor 8 K , den har trekkekraft på hele 3600 kg i første lag på trommeln og ei vire med 9,5 mm / 28 mtr.
Lagte ei skikelig plate under med 170 x 530 mm / 5 mm goodsstyrke.
Dette blir sveisser in i ei ramekonstruktion som sitter under fronten bak støtfanger og skal samtidig holde ei sklieplate som blir montert seinere.
Frontfanger har jeg skjært ut til den rullerame skal intregrieres og det skal ikke virke vor volsomt. Se ja ikke ut med alt vor mye utstikker der i fronten.
Girkasse til bussen er skilt fra motor og har fåt seg ei decoupler.
Originale girkassefeste er skjært bort og ei nye er på plas. Mådde gjøre vor og kommer mere in i mellom bakaksling ( optak til torsionsstavene /fjerding ) . Vill ja heve girkasse et lite stykke mens jeg få samtidig girkasse mere i vater. Løpe dervor ikke fahre med vor lite smøring heller.
Selve feste som holder girkase under bilen tilverkes seinere mens alt er på rette stedt og mellomaksle er på plass.
Nå er jeg ute etter ei nye klutch til TDI,en . Har kjørt fram til nå ei klutch fra 1,6 td , men den holde ikke nok længer ca.100 diesel-hester og lit mere dreimoment en den er legt for. Bytte ingående welle til ei med tdi-mål og tdi svingskive med klutch , sammt ei adapterplate at det kan kjøres tdi-starter.
Håper at alle kann se bilde , denne gangen...!