Min '89 caravelle stoppet for noen dager siden, og uten å ha sjekket noe særlig nøye antar jeg at det er toppen som har røket. Hørte litt ventiltikking og så at temperaturen var høy. Før jeg rakk å stoppe kom det en pipelyd i dashbordet, og da var det bare å skru av tenningen og trille inn på veiskulderen. endel røyk kom fra høyresiden i motorrommet og det luktet svidd olje.
Å bytte topper er litt for avansert for meg, og jeg har litt for mye annet å bruke tiden til, så jeg tenker å kvitte meg med bilen. Enten ved å selge den som delebil eller å bytte den i noe annet som går (pluss litt mellomlegg)
Bilen:
- 89 mod coach med innsprutsmotor (fem seter)
- Eu-godkjent til april 07
- Ny (august 06) Tannstang til servostyringen (kvittering fra SnapDrive)
- Ny startmotor og jording av girkassen.
- rust i plateskjøtene i karosseriet
- defekt speedo (stoppet på 259.000, har nok kjørt 10.000 til etter det)
- Coach-felger med gamle sommerdekk, ett år gamle piggfrie vinterdekk.
- En ekstra girkasse (fem gir) følger med. Denne skulle jeg montere i min forrige Caravelle, men fikk aldri gjort det.
Det mest interessante er vel tannstangen (som er dritdyr) eller hvis noen har en motor som kan settes inn, så er bilen en ok bruksbil
Jeg bytter den gjerne i en kjørbar bil med plass til barnevogn. f.eks passat st.vogn eller en annen caravelle. Andre merker en vw er også mulig. Eventuelt selger jeg den for det jeg kan få for den. kom gjerne med forslag på hva jeg kan ta for den.
Tips om hva annet som kan være galt og som kan fikses av en halvdårlig hobbymekaniker med lite tid er også velkomne.
tore