En annen ting; camping-kjøleskap, hvor mye lufting trengs? Lurte på å putte inn et slikt også (ikke gass), men har ikke lyst til å ta hull i karosseriet utvendig.
Campinginnredning/interiør
-
skaravelle
- -

Campinginnredning/interiør
Noen som sitter på en skisse eller oversiktsbilde (gjerne med mål) av innsiden av en T3? Skal i gang med snekring av campinginnredning snart og har fått noen gode ideer, trenger noe å streke på. 
En annen ting; camping-kjøleskap, hvor mye lufting trengs? Lurte på å putte inn et slikt også (ikke gass), men har ikke lyst til å ta hull i karosseriet utvendig.

bugbuddies.no
Re: Campinginnredning/interiør
Kan noe sånnt brukes:

Når det gjelder kjøleskap så er det vel kun pga gassen man har lufting ut av bilen...
Har selv den orginale Multivan-kjøleboksen og det er ikke mye varme den avgir. Heller ikke den nye Waeco kompressorboksen avgir spesiellt mye varme. Det er imidlertid luftegitter på begge, og disse må selvsagt ikke tildekkes.
Så om du tenker å sette et kjøleskap i en benk ala orginal Joker så regner jeg med det holder med lufting over og under skapet inni bilen så lenge det ikke er propandrevet.

Når det gjelder kjøleskap så er det vel kun pga gassen man har lufting ut av bilen...
Har selv den orginale Multivan-kjøleboksen og det er ikke mye varme den avgir. Heller ikke den nye Waeco kompressorboksen avgir spesiellt mye varme. Det er imidlertid luftegitter på begge, og disse må selvsagt ikke tildekkes.
Så om du tenker å sette et kjøleskap i en benk ala orginal Joker så regner jeg med det holder med lufting over og under skapet inni bilen så lenge det ikke er propandrevet.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
skaravelle
- -

Kan bruke den til noe av tegninga, takk
Men skulle gjerne hatt ovenfra også...

bugbuddies.no
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Beste er å "plassbygge" innredningen. Dvs lage maler og tilpasse til sidene på bilen.
Jeg gjorde det.
Les tråden min herfra: viewtopic.php?f=55&t=31792&start=100
Jeg gjorde det.
Les tråden min herfra: viewtopic.php?f=55&t=31792&start=100
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
skaravelle
- -

Har en gammel innredning jeg skal bruke som mal, skal nok plassbygge tenker jeg. Men før jeg kommer så langt hadde vært kjekt å få det til å passe på papiret 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk

bugbuddies.no
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Når du plassbygger så blir også skapene "dypere" enn de som er orginale og når du lager de selv så blir jo innredningen litt mere "personlig" og tilpasset ditt behov. Men det er greit å bruke de orginale som en mal og et utgangspunkt for din innredning.
Jeg selv brukte kun 7mm tykke plater for å minusere vekten mest mulig iforhold til det orginale som er litt "klumpete" etter min mening.
Men så mener jeg ganske mye også når mitt lille rare hode settes i sving
En annen idè er å lage en pappmal av det du lager itilfelle du har lyst til å bygge flere seinere, det har jeg gjort. Jeg har alle maler av sider og fronter liggende, itilfelle jeg får lyst til å ha et nytt camper prosjekt en gang
Jeg selv brukte kun 7mm tykke plater for å minusere vekten mest mulig iforhold til det orginale som er litt "klumpete" etter min mening.
Men så mener jeg ganske mye også når mitt lille rare hode settes i sving
En annen idè er å lage en pappmal av det du lager itilfelle du har lyst til å bygge flere seinere, det har jeg gjort. Jeg har alle maler av sider og fronter liggende, itilfelle jeg får lyst til å ha et nytt camper prosjekt en gang
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
skaravelle
- -

Gjør et forsøk med Google Sketchup, må tegne og spekulere litt, blir nok ikke bygging før tidligst til våren 

bugbuddies.no
Dette er god info. Fin tråd du har laget ang din bygging Roar!
Jeg går å venter på min T3 Syncro og har også planer om å bygge noe skap, samt montere rnr sete/seng.
Skal lage en egen tråd nå bilen kommer.
Jeg går å venter på min T3 Syncro og har også planer om å bygge noe skap, samt montere rnr sete/seng.
Skal lage en egen tråd nå bilen kommer.
1987 T3 syncro buss
2012 Up!
2012 Up!