Hvor finne nye deler til lavere pris?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Hvor finne nye deler til lavere pris?

Post by Rudeboy »

http://www.vwbus.no/forum/search.php

EDIT - for også å ha besvart latsabbers undring om dette "nye" fenomen, kan jeg røpe statshemmeligheten om at jeg personlig har fått moderasjon på alt fra 40% avslag (én konkret del) til mer vanlig 25 - 18 % for resterende deler jeg noen sinne har handla hos Harald A Møllers delepushere. Mener å huske at også andre har gode opplevelser så vel som mindre gode opplevelser fra f.eks Harald A. Møllers delepushere.

Jeg ble engang i tiden fortalt at Meca skulle også ha moderasjon for "oss" og opplevde den første gangen jeg var innom. De påfølgende tre gangene jeg gadd stikke innom samme Meca så "hadde de aaaaaldrihihih! hatt slik moderasjon" og jeg tok mine penger andre steder.
Mekonomen har også VACN-moderasjon, bare man treffer dem som har kunnskap nok til eget firma (Mekonomen, altså) men jeg opplevde bedre fordeler på å gå i grønt på Mekonomen Elverum.

Av andre delepushere jeg har vært innom, blir det småtteri å nevne men VACNs moderasjon pleier vel å ligge opp til 25%. Noen sier at å mase på personelmedarbeiderne gir resultat, jeg sier det gir trenering av egen sak og den som maser må vente lengre - står man ved disken og er breial uten at man har et kjent ansikt, får man null igjen for denslags.
Dengang jeg fikk 40% avslag sto jeg hos den ene Møllersjappa jeg hadde pleid bruke i årevis, og jeg hadde en lang "track record" på kjøp av deler der i tillegg til servicer og EU-kontroller der. De skal ikke behøve å krype for kundemassen men det er gjerne greit om de heller ikke skremmer vekk kundemassen og jeg har tidvis lurt på hva intensjonen bak svar også Møllers folk har avlevert :wink:
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Jeg falt litt av der..

Vurderer å melde meg inn der som sagt, men melder meg ikke inn hvis jeg får 5% der f.eks.. hehe..
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

trenger ikke lese mer enn aller, aller første setning jeg la inn i forrige innlegg.
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Rudeboy wrote:trenger ikke lese mer enn aller, aller første setning jeg la inn i forrige innlegg.
:)

Jeg vet at Møller er veldig vanskelig med prosenter uten å være medlem et sted :)
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Kall'n wrote:
Rudeboy wrote:trenger ikke lese mer enn aller, aller første setning jeg la inn i forrige innlegg.
:)

Jeg vet at Møller er veldig vanskelig med prosenter uten å være medlem et sted :)
Generalisering uten grunnlag.

Det viktigste for å oppnå noen prosenter er som rudeboy nevner å være et kjent ansikt. (Som kunde, ikke masekopp).
Eller å gjøre store kjøp.

Jeg gir gjerne litt rabatt, men du skal vite at et verksted har ikke all verden til dekningsbidrag på uvanlige deler heller, på slitedeler og "normale" deler er de noe høyere heldigvis.

En annen faktor ved økt kjøp av varer (generelt) fra Ebay o.l. er at det til slutt vil gå ut over, og spesielt lokalt, næringsliv, dette er det en stor del av mindre firma som allerede har merket ganske kraftig, og det vil før eller siden føre til opphør av virksomheter om det øker i samme takt som de siste årene.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Post Reply