Steinsprutbeskyttelse

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
perk
-
-

Steinsprutbeskyttelse

Post by perk »

Har en del lakkskader på skjørtet mellom hjulene på T3en. Tenkte å pusse ned og lakke med steinsprutbeskyttelse (matt svart). Noen som har erfaring ang. hvilket merke som fungerer best (gir best beskyttelse)? Hva med forarbeid etter nedpussing? Tenker også å lakke hjulskjermene med samme lakken, men har også sett et svart plastdeksel som skal gå på utsiden av skjermene og beskytte disse. Vet noen om hvor man kan få tak i dem?
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Skjermbreddere

Post by Rudeboy »

Det dekselet er vel skjermbreddere ?

Da har du alle muligheter til å sette på breie dekk og kose deg når sommeren kommer tilbake 8)

Mye rart en kan sause inn bilen sin med, noen tror Tectyl er verdens beste og jeg ville ikke tatt i en bil med Tectyl om jeg hadde baseballbat å røre bilen med engang. (fordi om det slurves med rengjøringa vil rusten jobbe videre under tectyl-laget...)

Owatrol er et linoljeprodukt som funker på metall og trevirke, hos metall har olja den egenskap at den trekker ned i metallet og ikke legger seg oppå det. Da går det an å nytte olja som primer, om en f.eks blander med bengalack i forholdet 30 til 40 prosent mot 70 til 60 prosent lakk, og da legger detta "vått i vått", dvs legger neste lag før det forrige har tørka helt - en gammel fallskjermjeger mente at detta var det beste i verden, og jeg velger å stole på ham.

Skal i gang med noe rustflikking på T4 til sommeren, en del i lakken og sikkert ett eller annet under (må vel være det der ??) som må flikkes på.
Owatrolen er allerede handla inn, men for meg er spørsmålet om jeg skal legge svart kant i bånn av bilsiden som du pønsker på eller om jeg skal fanmeg ta ei rulle og peise på over hele bilen :D

Den er rødlig i fargen og opptar mere varme enn f.eks en sort bil, og det er plagsomt fra 28' pluss i skyggen, å ikke "kunne bruke" bilen før lenge etter man har starta å kjøre. Værst er det vel for bikkja baki der som ikke får den kjølinga han behøver fra første meter vi ruller :oops: (Bruker ei 2-trinns vifte fra Biltema retta bakover om sommeren)

Så da har du mine synspunkt og planer med "fyran".

mvh,
Yngve S
Post Reply