Langtidsprosjekt T4... "Ny tittel"
-
Caravelleracer
- -

-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
hmm.. så ikke dette før nå.. nå har du vel reist allerede..og nå har ikke jeg noe mere tid i dag.. skal bort nå... synd du ikke skulle nedover i morra.. for da skal jeg ikke noe. og jeg bor ikke i oslo selv.. men bilen min står på skedsmo og det er jo på veien..
Du kan jo i tilfelle ringe meg da. tlf. nr. mitt er 95024169... ikke noe problem og hjelpe deg.
Du kan jo i tilfelle ringe meg da. tlf. nr. mitt er 95024169... ikke noe problem og hjelpe deg.
-
vwgutt
- -

Da var det gjort bitte litt mer... går seint dette... jobber ikke så mye med bilen for tida heller... sliter litt med ryggen..
Men nå er i hvertfall siden klar til og rettes og tinnes opp.. etter at "dekslet" foran skinna er på plass..
legger ved ett par bilder.. nå er det nok lettere og se hva jeg har ment før i denne tråden.
Tror det kommer til og bli bra når det blir ferdig..

Men nå er i hvertfall siden klar til og rettes og tinnes opp.. etter at "dekslet" foran skinna er på plass..
legger ved ett par bilder.. nå er det nok lettere og se hva jeg har ment før i denne tråden.
Tror det kommer til og bli bra når det blir ferdig..
-
vwgutt
- -

En liten oppdatering igjen.
har ikke skjedd så mye i det siste enda.. har gått og ventet på han som skal hjelpe med og rette og tinne opp dette jeg har sveiset på bilen.. platene slo seg litt pga. varme ja . regnet jo med det og da men.. er jo ikke akkurat dreven på området men man lærer jo og det er jo morro..
Har fått sveist igjen dørhåndtak på passasjerdør og skyvedør.

Sprayet med en slags grunning som det gikk vist fint ann og sveise i. for og få grunning så nære sveisen så mulig og er jo ikke akkurat så lett og få sprayet så mye inn i der etterpå. men lar hullene tildørhåndtak være åpne så det er mulighet til og få inn noe.

har ikke skjedd så mye i det siste enda.. har gått og ventet på han som skal hjelpe med og rette og tinne opp dette jeg har sveiset på bilen.. platene slo seg litt pga. varme ja . regnet jo med det og da men.. er jo ikke akkurat dreven på området men man lærer jo og det er jo morro..
Har fått sveist igjen dørhåndtak på passasjerdør og skyvedør.
Sprayet med en slags grunning som det gikk vist fint ann og sveise i. for og få grunning så nære sveisen så mulig og er jo ikke akkurat så lett og få sprayet så mye inn i der etterpå. men lar hullene tildørhåndtak være åpne så det er mulighet til og få inn noe.
-
vwgutt
- -

Og i helga har jeg begynt på hjulbuen bak... er litt av ett prosjekt dette og.. skal sette på andre hjulbuer for og få dem til og bygge litt lenger ut og ikke minst litt penere enn dem som er der org.. Fant ut at Passat framskjerm hjulbue ikke var så langt unna det jeg var ute etter så det ble kjøpt inn en stykk ny i fra veng (var der jeg fikk best pris) og kappet i filler.
Ytterskjermen passet ganske bra syntes jeg og tror det kommer til og bli fint

Men det passet jo ikke akkurat så bra med innerskjerm da.. der måtte det bygges om litt kan man si.. ble mye biter som ble puslet i sammen.
Slik så den ut.

Og litt biter som blir puslet i sammen.

Har ikke fått hengt på ytter skjermen igjen bare tilpasset..
Venter nå på karrosserilim så jeg får limt hjulbuen samtidig som jeg punkter den i ytterkant.
Og så er det bare og vente på tinnemannen
Men kan trygt si at dette er ett prosjekt ja.. folk som er vært innom bare rister på hodet..hehe.. men det er jo morro da.
Ytterskjermen passet ganske bra syntes jeg og tror det kommer til og bli fint
Men det passet jo ikke akkurat så bra med innerskjerm da.. der måtte det bygges om litt kan man si.. ble mye biter som ble puslet i sammen.
Slik så den ut.
Og litt biter som blir puslet i sammen.
Har ikke fått hengt på ytter skjermen igjen bare tilpasset..
Venter nå på karrosserilim så jeg får limt hjulbuen samtidig som jeg punkter den i ytterkant.
Og så er det bare og vente på tinnemannen
Men kan trygt si at dette er ett prosjekt ja.. folk som er vært innom bare rister på hodet..hehe.. men det er jo morro da.
Ser riktigt bra ut!
Från vilken Opel passar fjærer?
Jag har en T4 lång Caravelle TDi 102hk -99 och hittar inga bra priser på sänkfjädrar här i Sverige.
Min Caravelle finns på bild här: http://mortling.mine.nu/caravelle
Jag har en T4 lång Caravelle TDi 102hk -99 och hittar inga bra priser på sänkfjädrar här i Sverige.
//Magnus M, The Swede
Caravelle lång 174hk 4motion AXE -07
-
vwgutt
- -

Joa blir endel jobb ja.. men så har jeg lyst til og gjøre litt mer enn det folk flest gjør.. Få den litt spes.Fantamann wrote:Du legger jo helt sinnsykt med jobb i dette også da.
Veeldig morro å følge med på. Resultatet kommer til å bli noe av det råeste tenker jeg!
Om den blir så rå er vel ikke godt og si men.. hvis den blir som planene er så hadde det jo vært morro..
men den kommer ikke på veien i år ihvertfall. og den blir delt opp i "3 prosjekter"
1. utvendig
2. innvendig
3. motor
Så det kommer til og være mange år til den er ferdig.. hvis jeg ikke vinner i lotto da.. hehe
-
vwgutt
- -

Takk for det ja..Magnus M wrote:Ser riktigt bra ut!
Hyggelig med tilbakemeldinger.
Hvilken opel veit jeg ikke som har blitt brukt. bare har hørt dette i fra Danmark jeg.
Er heller ikke noe spesielt bra priser på senkesett her i Norge heller
Så pen ut den Caravelle`n din og.
Det er flere opler dette passer på. men prøv en kadett e eller en omega b!Magnus M wrote:Ser riktigt bra ut!
Astra f tror jeg også skulle passe, men husk at dette ikke er godkjent på noen som helst måte da. og senkefjører ikke er så veldig dyrt at det gjør noe stort med lommeboka!
Fantamann
-
vwgutt
- -

Tilbake til gamledager...
Da har jeg forsket litt i dag også.. fant jo ut at det var jo best og hatt riktig størrelse på dekk når jeg skal bygge om hjulbuene. så derfor bygde jeg min egen felg med dekk
Skal ha 245/30-20 på 10x20 og da var det jo bare og finne ut rulle omkretsen og begynne og bygge.. hehe..
Og slik ble det ferdig:

Så da ble det som i gamle dager. trehjul nå.. hehe

Kan jo si at det er ett ganske tett senter..

Og det ble som jeg var litt redd for.. de hjulbuene må modifiseres litt mer.
Og blir ett litt annet innpress..
Disse havnet på ET 18

Skal ha 245/30-20 på 10x20 og da var det jo bare og finne ut rulle omkretsen og begynne og bygge.. hehe..
Og slik ble det ferdig:
Så da ble det som i gamle dager. trehjul nå.. hehe
Kan jo si at det er ett ganske tett senter..
Og det ble som jeg var litt redd for.. de hjulbuene må modifiseres litt mer.
Og blir ett litt annet innpress..
Disse havnet på ET 18
Rysligt snygga fälgar!
Så låga däck att de blir transparanta!
Äkta masonitstuk regerar!
Blir fett med den dimensionen. Snyggat att bygga "mall fälg".
Kommer skjutdörren att funka 100% med skenan infälld i sidan?
MYCKET snyggt bygge!
Mera bilder!
Så låga däck att de blir transparanta!
Äkta masonitstuk regerar!
Blir fett med den dimensionen. Snyggat att bygga "mall fälg".
Kommer skjutdörren att funka 100% med skenan infälld i sidan?
MYCKET snyggt bygge!
Mera bilder!
//Magnus M, The Swede
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
hehe, de ler av felgene dine på caravelle.dk
http://www.caravelle.dk/forum/forum_pos ... =4859&PN=1
Morsomt:p
http://www.caravelle.dk/forum/forum_pos ... =4859&PN=1
Morsomt:p
-
vwgutt
- -

Her var det veldig lenge siden det var skrevet noe ja..
Er vel fordi prosjektet har vært helt dødt til nå.. har ikke skjedde noe mer siden sist. bortsett i fra at hjulbuene er ferdig til tinning.
Men håper det skjer litt framover nå.
Forandret også tittelen på innlegget.. passat ikke med at den var innkjøpt syntes jeg.. er jo en veeeldig lang stund siden kan man si
Og denne skulle vel også ha ligget under " PROSJEKTER" også.
Er vel fordi prosjektet har vært helt dødt til nå.. har ikke skjedde noe mer siden sist. bortsett i fra at hjulbuene er ferdig til tinning.
Men håper det skjer litt framover nå.
Forandret også tittelen på innlegget.. passat ikke med at den var innkjøpt syntes jeg.. er jo en veeeldig lang stund siden kan man si
Og denne skulle vel også ha ligget under " PROSJEKTER" også.
håper du har noe godsaker til oss her. Ble nesten litt mimring her når jeg så tråden din poppa opp i "nye innlegg". Måtte lese gjennom hele saken igjen, og det er ganske morro og se på.
Ulempen med at både du og Thomas (Fantaman) beggynner å legge utpå nyheter, er at jeg kjenner det kribler i "prosjekt"-tommelen min. Noe min lommebok (LES; Kone) ikke helt er klar for
Ulempen med at både du og Thomas (Fantaman) beggynner å legge utpå nyheter, er at jeg kjenner det kribler i "prosjekt"-tommelen min. Noe min lommebok (LES; Kone) ikke helt er klar for
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE