Har et problem med ventilasjonen i dashbordet. Når jeg setter på vifta og styrer lufta til å gå mot senter i dashbordet, kommer det ikke noe luft ut. Vifta går som bare det.
Hva kan være feil.
Kan ha skjedd noe med justrringsmekanismen, eller de kan ha satt lokket på pollenfilteret feil veg. Da kommer all lufta ut under dashen isteden. Det siste er lett,å sjekke opp.
Har du mekanisk styring, dvs. vribryter?
Om så var det en svakhet som ble utbedret en gang i tiden - mulig det skjedde etter 2006. Sjekk om du kan skru bryteren som styrer luftstrømmen helt rundt, eller om det er 'endestopp' og så må du skru den tilbake. Kan du skru den helt rundt tipper jeg knekk på wiren som er en velkjent sak. Du kan skru opp og rette den ut til du blir sprø. Er det den som er feilen kan du like gjerne kjøpe ny på Møller. Koster ikke stort og er relativt grei å bytte.
Ja jeg har en vri bryter og ja den stopper, men som jeg nevnte for kona her om dagen så har jeg følelsen av at den ikke går langt nok eller åpner nok når jeg vrir på bryteren. Men den stopper, den er ikke knekt.
Når wire'n får en knekk så greier den ikke dytte mekanismen helt tilbake når du vrir til luftdysene i dashbordet så det kan være det som er feilen. Er rimelig enkelt å plukke opp for å ta en kikk. Den nye wiren har lengre avstiving i enden ved øret hvor dne festes. På min så kjente du også litt slakk eller søkk i bryteren når du begynte å vri fordi wiren da bøyde seg før den begynte å dytte på spakene inni dashbordet.