Står det stemplet inn merker på hvor kam/veiv/pumpe skal stå?
Hvor mange timer tar det ?

Bortsettfra at DEN reima ikke er tannreima, men kilereim og IKKE driver vannpumpa di for den drives av tannreima innfor som MÅ BYTTES innen 90000km! Alt over er rein overtid! Og flaks hvis det holder! Så her må du ha et komplett TANNREIMSskift med vannpumpe... spesielt du, Doka72, for du er alt 10000km over maks...Rudeboy wrote:Dér fikk jeg reminder - jeg trenger ikke ta reima med det første, for det ble gjort da dynamoen ikke ville være med lengre ifjor![]()
Betalte for bytte av dynamo, og med det ei tannlaus reim mot en god og overhalt dynamo pluss ei ny reim rundt 4.300 (var det ikke ?) her i Oslo, men det var itte på Mueller Inc.
-Oljeskift, har hatt bilen i ett år og ligger vel på 13.000 km nå
-vurderer gearolja, aner ikke om/når det er gjort
-vannpumpa, samma som over
-plugger - vet at 3 (sic!) ble bytta ifm EU-testen i januar ifjor av forrige eier
mvh,
Yngve S

Jeg anbefaler Møller Nesttun.DoKa72 wrote:
Skal dobbelsjekke servicehefte og bestille time. Noen firma i Bergen som kan anbefales?
mvh
- Øystein -
Ja,ja. Der fikk jeg også den påminnelsen jeg trengte, så slipper jeg å søle bort pengene på alufelger og annen stæsj...t21500 wrote:VW sier 120 000 (instruksjonsbok) på regreim, møller sier 90 000 pga. andre kjøreforhold her i det kalde nord. Vannpumpa bør (skal) skiftes på hvert regreimskifte, dette fordi den ikke holder 180 000 km! Ryker vannpumpa, må det demonteres tilsvarende som regreimbytte, så det kan bli en dyr besparelse.....
Duetto wrote:Hvor vanskelig er det å få av senterbolten på veiva da?
Er det som på normale biler en 36-42mm pipe eller er det andre patenter?
hva er intervallet for skifte på reima?
er det synlige merker eller er det spesielle låsepinner som brukes?
Er ikke kjent med 2,4D motorene, men har skiftet en del reimer på andre biler....