Renax wrote:Hvilken motor/drivverk har di Stein? Jeg har ikke nubbtjangs å komme under 0.7 i snitt... 2.5tdi 130hk...
Jeg har 130 hk, BZN, 4 motion, kjører standard dekk, 16" alufelg og Nokian Hakka2 sommerdekk.
I dag kjørte jeg 11 mil hjemmefra og gjennom sentrum av Steinkjer, via Inderøya og til Leksvik. Det er relativt dårlige veier fra Inderøy til Leksvik. Jeg hadde korte trafikale stans på Inderøy, og ble nødt til å vente på et par sauer. Retur samme vei, og da var det rushtid gjennom Steinkjer. I følge kjørecomputeren var snittforbruket dit 0,64 og på returen var det 0,67. På returen hadde jeg passasjer.
Ellers kjører jeg tom bil. Når jeg kjører til Trondheim (150km) så kryper jeg raskt ned til 0,62-0,61. Fra Gøteborg og til Malmø har jeg gått under 0,6 to-tre ganger.
Har fått opplæring i ECO-driving ved Statens Trafikklærerhøgskole på Stjørdal. Etter det falt drivstoff-forbruket vesentlig. Og så har jeg ny olje, filter og luftfilter. Kobler ut AC, og kjører rolig og jevnt.
EDIT: Og så har jeg smurt opp bremsene slik at klossene absolutt ikke legger seg på skivene.