Syncro på Høggern

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Syncro på Høggern

Post by narle »

Var på Toten bilopphøggeri,Skreia i dag.Der sto det en 91 syncro diesel som ble levert i går.Bilen ble kjørt dit av eier og bilen var i bra stand.Fatter ikke at folk høgger en såpass bra bil.Prøvde å få kjøpt den da den ikke var meldt inn til registret ennå,men nei,her skulle det selges deler.Ok,jeg trenger ei girkasse,hva skal du ha for den?5000,- og da tar du den ut sjøl.Jeg sa bare nei og gikk.Tenk om man hadde vært så heldig og møtt bileier da han skulle levere,da hadde bilen havnet på veien igjen.Jeg gremmes.Jeg ringte til bileier og spurte litt om tilstand på girkasse og andre deler,han sa mesteparten er ok,men han hadde ikke plass til bilen lenger.Så sa han:jeg har en til:Da gjorde jeg en avtale om at han ringer meg om han skal kvitte seg med den og.Fra i dag og fram til 15mars kommer jeg til å spørre folk som har sånne biler om de har tenkt å høgge bilen sin nå,for da skal jeg heller kjøpe den.Kanskje en ide for flere?
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

syns i det hele tat det skulle vært mulig å kjøpe hele biler på høggern, hadde vært fint!
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

det er mulig å kjøpe hele biler på høggeren...det er ikke noe problem, det som er problemet, er om de er villig til å selge bilen... som oftest ike , da de tjener mest på og selge deler
You create your own universe as you go along.
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Post by narle »

Ørjan wrote:det er mulig å kjøpe hele biler på høggeren...det er ikke noe problem, det som er problemet, er om de er villig til å selge bilen... som oftest ike , da de tjener mest på og selge deler
Høggern sa til meg at det har han ikke lov til.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Håndbokmaskinisten
-
-

Post by Håndbokmaskinisten »

Man må vel sikkert igjennom et helv*** med papir-rytterne på biltilsynet først.

han må vel få lov til å selge bilen videre om han sender inn et omreg skjema?
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=4247
-Member of Team Ingenting

Tingebing?
OddN
-
-

Post by OddN »

Før måtte du da skaffe salgsmelding ifra siste eier, og søke tollvesenet samt å betale inn vrakpanten igjen. Husker en sak ifra 70tallet i Trøndelag tror jeg der en amcarklubb snublet over en skjelden bil hos en hugger. Alle var positive til å få bilen tilbake på veien, bortsett ifra siste eier som nektet å skrive salgsmelding. Bilen skulle hugges. Vet ikke hvordan det gikk...
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

har også hørt at det er verre når bilen er 'sjekket ut at systemet' ved at vrakpant er betalt ut.. vetta f jeg..
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

det som er litt av cluet, er det at mangen "høggere"

kjøper biler for 800-1000kr (da kan de ex.hente bilen hjemme hos deg)
så plukker de bilen for deler, før de sender den videre til den skikkelige høggeren

Visst bilen står hos en "liksom" høgger, da skal det ikke være noe problem, trenger ikke salgs meldong fra forrige eier, for bilen er allerede skrevet over på høgeren, så de står som eier

det er noe annet, når bilen er langt inne i systemet i den skikkelige høggeren...Da kan du vel få det til, visst det er snakk om en sjelden bil, eller noe i den duren. Men de fleste hater papir arbeid, og er litt lat. Pluss at enkelte folk burde ikke vært satt i slike makt stillinger....he he
You create your own universe as you go along.
roars
-
-

Post by roars »

narle wrote:
Ørjan wrote:det er mulig å kjøpe hele biler på høggeren...det er ikke noe problem, det som er problemet, er om de er villig til å selge bilen... som oftest ike , da de tjener mest på og selge deler
Høggern sa til meg at det har han ikke lov til.
Hvis det er skrevet ut vrakmeldig er det ikke lov.
Ellers blir det vel reint kjøp/salg, FØR det skjer.
Roar Sørnmo
Post Reply