Problem med min T4 1999 2,5 tdi syncro:
Noen ganger stopper varmlufta fra dysene i dashbord. Det kommer da bare kald eller lunken luft ut. Dette kan skje uansett om det er kaldt/varmt inne/ute og med både kald og varm motor. Bilen har også et varmeregister bak som fungerer slik det skal. Bak kommer det varmluft uansett.
Problemet med varmen i front blir borte dersom jeg setter climatronicen på "HI". Da kommer det igjen varm luft ut. Dersom jeg deretter stopper motoren noen minutter kan jeg igjen sette climatronicen på eksempelvis 24 celsius "auto", og varmen kan fungere fint i timevis igjen. Hva er problemet?
Bilen har Eber, denne er det ingen feil med. Kjølevannivået synes å være fint. Lest av feilkoder med VAG-kom men ikke funnet noe av interesse.
T4 climatronic kald luft problem
Re: T4 climatronic kald luft problem
Har samme problem. Det sitter vist en liten vifte bak en grill foran på panelet, som trekker luft innover en temperaturføler for innetemperaturen. Denne viften kan vist sette seg fast på grunn av støv og skitt, da blir føleren varm og gir signal om å slå av varmen. Skal prøve å demontere å gjøre ren viften og se om det løser saken.