Hva kan dette være? Dårlig turbo??
supercharger underboost
supercharger underboost
For opp en feil kode på bilen der det står supercharger underboost på diagnosetesteren. Glødelampen blinker da dette skjer og i dag kom motorlampen og på. Er en 2007 multivan 2,5 tdi 130 hk.
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
Re: supercharger underboost
På min var det knekt ledning till turbotrykksensor. 3-4 cm fra sensoren.
Hvor sitter sensoren?
-
einic
- -

Den sitter rett under ekspansjonstanken til kjølevannet, på en slange. Løsne to skruer på tanken og vri den til siden.
På min bil var ledningen knekt der den går inn I strømpa.
Fikk ikke frem feilkode med min kodeleser, Albjerk nyttekjøretøy fant feilen på ett minutt.
Er nok vanlig feil, Albjerk hadde sensor på lager, mekaniker sa at det enten er sensoren eller kabelbrudd.
Jeg byttet sensor uten resultat, Albjerk skjøtet ledningen og nullstilte feilen.
Albjerk er mitt førstevalg ved diagnostikk. Alltid rett på feilen, og ofte lavere pris enn andre verksteder på reparasjon. (Octavia og Caravelle)
På min bil var ledningen knekt der den går inn I strømpa.
Fikk ikke frem feilkode med min kodeleser, Albjerk nyttekjøretøy fant feilen på ett minutt.
Er nok vanlig feil, Albjerk hadde sensor på lager, mekaniker sa at det enten er sensoren eller kabelbrudd.
Jeg byttet sensor uten resultat, Albjerk skjøtet ledningen og nullstilte feilen.
Albjerk er mitt førstevalg ved diagnostikk. Alltid rett på feilen, og ofte lavere pris enn andre verksteder på reparasjon. (Octavia og Caravelle)
-
VW T5 SPESIALISTEN
- Car: T5 2005 MULTIVAN
- Phone: 93454270
Dyktige fagfolk der vet du.
-
einic
- -

bare synd at Vw har blitt så flinke til å beregne levetid på hjullager etc. Jeg har to Caraveller, en T3 fra 1986 som fremdeles har originale hjullagre og drivaksler etter 360000 km. (Har byttet ett endeledd, + skiftet rør og annet som saltet har spist opp). Min 2007 t5 har fått 4 nye hjullagre, et fjærbeinslager må skiftes (det andre har forrige eier byttet, + masse annet), vinduspusser bak er defekt, byttet regulator til setevarme, skiftet drivanordning til skyvedør, knekt ledning til turbosensor..... bilen har gått 150000 km. Jeg har eid bilen et snaut år. Eksosanlegget synger på siste verset.
Satte på rustfritt på T3 i 2001, er like fint ennå.
Min t3 vil nok være den billigste bilen jeg noensinne har eid. (Har eid den siden 1993) Saltet har spist den opp, så derfor må jeg kvitte meg med den. Savner den, bortsett fra når det snør: 4-motion er behagelig.
Satte på rustfritt på T3 i 2001, er like fint ennå.
Min t3 vil nok være den billigste bilen jeg noensinne har eid. (Har eid den siden 1993) Saltet har spist den opp, så derfor må jeg kvitte meg med den. Savner den, bortsett fra når det snør: 4-motion er behagelig.