bilen går uten nøkkel?
bilen går uten nøkkel?
jeg drev å lekte litt med lysbryteren på syncro'n(td) i stad. jeg fant ut at det var ett punkt mellom av og parklys på bryteren som gjorde at instrumentene begynte å lyse, på samme måte som når du slår på tenninga. startet opp bilen mens bryteren stod i den posisjonen. slo bilen av på nøkkelen, men bilen stoppet ikke! er det bare min bil som kan dette? det betyr i så fall at den er utrolig enkel å starte for folk som kjenner til det. noen av dere som har opplevd dette?
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Opplevt det siste at kjørelys ikke slår seg på med nøkkelen lenger, må bruke lysbryter i tillegg. Har ikke prøvd å stoppe bilen med bryter på. Men må man ikke bruke nøkkelen for å aktivere startmotor da? Ok, hvis en kan trille bilen med lysbryter på, går det kanskje an? Litt skummelt ja :!:
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Re: bilen går uten nøkkel?
Har vært borti det ja....oyvinla wrote:jeg drev å lekte litt med lysbryteren på syncro'n(td) i stad. jeg fant ut at det var ett punkt mellom av og parklys på bryteren som gjorde at instrumentene begynte å lyse, på samme måte som når du slår på tenninga. startet opp bilen mens bryteren stod i den posisjonen. slo bilen av på nøkkelen, men bilen stoppet ikke! er det bare min bil som kan dette? det betyr i så fall at den er utrolig enkel å starte for folk som kjenner til det. noen av dere som har opplevd dette?
Roar Sørnmo
jeg regner med at bilen da kan trilles igang. det er jo bare den ene ledningen til stopperen på dieselpumpa som trenger spenning, og det må det jo være siden man kan vri om nøkkelen og ta den ut og motoren går fortsatt. knus en rute, knekk rattlåsen, bruk lysbrytertrikset, trill igang og du har fått deg ny bil! 
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
he he. jeg snakka akkurat med faren min om det og det var omtrendt samme trikset på hans gamle 93 mod t4 diesel. virker som en folkevognfeil. er kansje ikke slik på biler uten aut. kjørelys? burde kansje fikse det etterhvert.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
er mye som følger med av ekstrautstyr som vi ikke veit om..... eller som ihvertfall ikke var der når du kjøpte bilen...oyvinla wrote:. virker som en folkevognfeil. er kansje ikke slik på biler uten aut. kjørelys? burde kansje fikse det etterhvert.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1