Vacuumpumpe td

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
lowride
-
-

Vacuumpumpe td

Post by lowride »

Hvordan kan jeg vite at vacumpumpen på td fungerer som den skal? Har trykk/vacuummåler til turbon, kan jeg kanskje koble den til pumpen for å sjekke vacuumet? Hva burde det da ligge på? Har litt problemer med diffsperre og lurer på om feilen ligg i vacuumpumpen. Har enda ikke fått ordne med haynes manual, så jeg må foreløbig spørre dere kyndige her på forumet, beklager maset! :oops:
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

skru av dekselet til sperrene, dra av den midtre slangen på en av ventilene. sett vacuummåleren på den slangen, mens du har motoren igang. skal vel bygges opp ett vacuum på rundt -0,5 bar. en vacuumpumpe på bil klarer ikke så mye mer enn det. totalt vacuum er på -1 bar, noe som er komplett umulig med en så liten pumpe. jeg hadde problemer med at sperren virket så lenge den festeanordninga til vacuumklokka satt løst på girkassa, men når jeg strammet den til, killte sperra seg fast og virket ikke. var ikke til å rikke omtrendt med håndmakt engang
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
lowride
-
-

Post by lowride »

Bilen er på utlån akkurat nå, men skal sjekke dette så fort jeg får fingrene i den..
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Post Reply