Baksetekomfort i T3 Westfalia?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
truls

Baksetekomfort i T3 Westfalia?

Post by truls »

Hei,

Jeg vurderer et T3 Westfalia-prosjekt (Joker), og vil gjerne vite litt mer om baksetekomforten ved langtur (3-5 timer) i disse. Vi er en familie på fire, og sannsynligvis vil det ofte bli at ungene sitter i baksetet. Så spørsmålet er todelt:
1. Hvordan er komforten/følelsen av sikkerhet i baksetet?
2. Hvordan er muligheten til kommunikasjon mellom for- og bakseter? Er det mulig å holde en normal samtale i gang, eller blir det veldig avsondret mellom de to "sittesonene"?

Setter pris på å høre erfaringer knyttet til dette - og gjerne fra de med mindre barn (mine er 5 og 9).

Mvh,

Truls
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Re: Baksetekomfort i T3 Westfalia?

Post by Renax »

Største problemet er vel mangelen på trepunktsbelte på midtsetet... comfort og lydmessig er det helt ok, litt avhengig av lydisolering...

Sent from my V5 using Tapatalk
OddN
-
-

Post by OddN »

Mine barn har vokst opp i baksetet på ulike T3 varianter, fra den minste var tre år og frem til de nå er tenåringer. Har aldri vært noen protester på komforten. De gleder seg over god beinplass, men favoritten er nok de bakovervendte Multivansetene, med tilhørende bord. Når det gjelder sikkerhet så er det vel ikke tvil om at det har skjedd ting siden slutten av 70 tallet da denne bilen ble konstruert. Og en Joker, med bare 2-punktsbelter bak er vel ikke det beste i en kollisjon. På høyresiden kan det ettermonteres trepunktsbelte, og det finnes løsninger for å få trepunkt også på venstre sitteplass (det som egentlig er midtsetet bak i en vanlig Caravelle.

Når det gjelder kommunikasjon, så er det langt bak, og det blir nok noen "hææ" og "hva sa du", men når ungene er installert, og opptatt med Ipad eller lignende, så går tida fort. 5-timers transportetapper er ikke noe problem.
truls

Post by truls »

Takk for tilbakemeldingene, karer. Da får vi se om det blir bil på meg!

Truls
Post Reply