Hei
jeg har en 97 t4 og ser nå at kjøleveska ligger på litt under minimunstreken. Tempen virker normal, og lampa har ikke begynt å lyse, men tenkte jeg skulle fikse det før bilen skal langkjøres til helgen. Begynte å søke litt om hva slags kjøleveske jeg kan fylle på, og ble ikke noe smartere. Prøvde å sjekke farge på veska, da jeg leste den skulle være blå eler rød, den så svakt grå-brun-ut(kanskje bittelitt rustrød-aktig), men veldig vanskelig å si. I instruksjonsboka står det at det kun skal være G 11 v8b (TL-VW 774 B). På bensisstasjon fant jeg bare en type 'antifreeze', og der stod det ikke noe mer spesefikt. Kan jeg bruke dette til å etterfylle(50-50 med vann)? Eller må jeg skaffe en annen type, isåfall hvor?
Tenkte uansett å få bytta kjøleveske på service til sommern, da jeg har hørt dette er en god idé, så jeg trenger bare en løsning som kan funke i noen måneder.
Håper noen kan hjelpe en total grønnskolling!
Mvh Espen
Kjøleveske
Re: Kjøleveske
Jeg ville droppet bensinstasjonsvarianten hvis det ikke står noe G-betegnelse på den.
Hvis du går til en VW-forhandler og kjøper kjølevæske vil du sannsynligvis få siste versjon som heter G13 og den er kan blandes med alle eldre G-versjoner.
Sjekk her:
http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01 ... ycerin.pdf
Hvis du går til en VW-forhandler og kjøper kjølevæske vil du sannsynligvis få siste versjon som heter G13 og den er kan blandes med alle eldre G-versjoner.
Sjekk her:
http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01 ... ycerin.pdf
Løsning som virker en stund: rent vann..
Og så, spesielt med slik farge som du beskriver: få bytta alt. Da er det viktigste at det er samme sorten..
Sent from my Lenovo P780
Og så, spesielt med slik farge som du beskriver: få bytta alt. Da er det viktigste at det er samme sorten..
Sent from my Lenovo P780
Takk til begge! Da topper jeg opp med vann(sterilt vann fra apoteket, regner med at det duger) og får bytta alt innen noen måneder.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Vann fra springen duger i massevis.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg var så dum at jeg en gang nevnte at jeg brukte sterilt vann, men da ble jeg pepet ut av folk som jobber hos Møller med beskjed om at de ville le rått av meg hvis jeg nevnte det. Møller bruker da tydeligvis vann fra springen.bittern wrote:Da topper jeg opp med vann(sterilt vann fra apoteket, regner med at det duger)
Men det står nå en gang i instruksjonsboka mi at jeg skal bruke sterilt vann, så da velger jeg å være dum
Når du har rustgrums fra før så er det ingen verdens grunn til å bruke noe flottere enn rett fra kranen. Når man har flushet og skal fylle nytt sverger noen til batterivann til å blande med . Jeg tenker norsk kildevann er mere enn godt nok da også.
Sent from my Lenovo P780
Sent from my Lenovo P780