I dag kom eg til bilen (99 mod, 2,5) og det hørtes ut som om låsen i bakluka låste seg og og igjen, HELE tiden. Slutta ikkje før eg kobla av driveren i bakluka. Samtidig må låsepinnen på passasjerdør foran og skyvedør bak slites opp med makt for å få låst opp døra. Sentrallåsen virker ikkje lenger her. Tok meg en kjøretur og da begynte førerdør og låse seg, låse seg opp, låse seg igjen osv helt til eg nappet ut sikringen.
Dette har skjedd over natten for alt fungerte strøkent i går kveld.
Forslag?:)
Sentrallås går bananas!
-
Kristiankiss
- -

- Car: T4, Caravelle 2.5TDI,1999,
- Phone: 97170564
-
Kristiankiss
- -

Re: Sentrallås går bananas!
Ingen?!?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det står så vannvittig mye her inne om sentrallås så bruk litt energi på å lese deg gjennom der. Vil tru minst en har samma erfaring.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Holder på med det samme selv. Her var det motoren i driveren i førerdøren som ga seg, mens følerene fortsatt virker, da blir det bare tull med de andre dørene. Her er det ingen forvarsel, det bare slutter i virke.
Last edited by Kool-T4 on 01 Apr 2015, 01:46, edited 1 time in total.
Kjent problem er ledningsgjennomføring i førerdør. Disse slites av og kommer i kontakt med andre ledninger.
Har akkurat dette problemet selv. Speiljustering, autofunksjon på vindu er borte. S-Låsen er "gal". Åpna strømpen...var greit å se hva som var feil ja...
Har akkurat dette problemet selv. Speiljustering, autofunksjon på vindu er borte. S-Låsen er "gal". Åpna strømpen...var greit å se hva som var feil ja...
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Jeg opplevde det samme da det kom fukt inn i en av sentrallåsmotorene. Når man slamra litt med døra ga det seg. Så var det frem med reservenøkkel og låse dører i et stadig endret mønster 
Demonterte bare hele den grønne boksen som motoren sitter i og fant etterhvert en "ny brukt" på en høgger.
Demonterte bare hele den grønne boksen som motoren sitter i og fant etterhvert en "ny brukt" på en høgger.
-
Kristiankiss
- -

Har byttet to låsekasser og en driver foran, men fortsatt ikkje ok. Når det blir opplett skal eg koble ut den i bakluka for å se om det hjelper. Men er det samme drivere foran v/h side, sidedør og bakluke?? Fant billige drivere på ebay, under 350 ink frakt.
Begge foran er master, de øvrige er slave. Husk at det finnes to typer, svart og grønn. Du skal ha grønn... Du ser på kontakten på driveren om det er master eller slave, master har flere pinner.
Pål Strand
-
Kristiankiss
- -

Ok takk for svar. Da bestilller eg grønn igjen. Den i bakluken er også grønn så da prøver eg det.