Etter et omfattende loddearbeid er MFAen nå montert. Har ikke fått alle funksjonene opp og gå, men har i allefall kjøretid, gjennomsnittsfart, kjørt distanse og utetemp. I tillegg til klokka da.
Når det gjelder oljetemp, er det noen som kan anbefale en gunstig plassering på motoren for giveren (112i)? Er litt skeptisk til disse T-ene for å montere både trykk og temp i samme hullet. Får for lite flow forbi giveren slik at den ikke viser rett.(mener jeg...). Har vært inne på tanken å bore og gjenge opp tappepluggen, men da må jeg jo koble fra hver gang jeg skifter olje. Andre plasser på motoren som kan være aktuelle?
Kjørecomputer-oljetemp
Kjørecomputer-oljetemp
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
det er vel nesten ikke mulig å finne noen plass med gjennomstrømming
av varm olje uten at du må bore opp/gjenge i blokken, det eneste alternativet er et av ventildekslene (nederst på disse)men vet ikke hvor mye olje som ligger der men det drypper stadig olje der når motoren går,
eller at du borer i selve toppen fra undersiden rett ved siden av dekselet der vil oljen flyte tilbake og inn i rørene
da kommer du og til for å ta vekk evt spon fra boringen/gjenge
av varm olje uten at du må bore opp/gjenge i blokken, det eneste alternativet er et av ventildekslene (nederst på disse)men vet ikke hvor mye olje som ligger der men det drypper stadig olje der når motoren går,
eller at du borer i selve toppen fra undersiden rett ved siden av dekselet der vil oljen flyte tilbake og inn i rørene
da kommer du og til for å ta vekk evt spon fra boringen/gjenge