Kjørte helt vanlig i går å stoppet på en busslomme for å stroppe bedre fast en motor baki varerommet.
Satt bilen så i første og da er plutselig 2 og 4 gir helt borte. Ingen ulyd og ingen antydning til noe som helst før denne stoppen.
Hva kan det være ?
Clutch byttet jeg for rundt 40k siden og den funker perfekt i 1,3,5 og revers.
1.9 tdi og 5 trinns manuell
Mistet gir T5
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Mistet gir T5
Kan være en løs wire. De overfører via dette. Sjekk under gearstanga om et av klipsa er borte.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Finner ingen klips som er borte under der. Synes mekanismen på kassa er litt "løs" men finner ikke noe som mangler eller er løst
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Overføringsmekanismen i motorrommet mellom wirene og girkassa på 2,5tdi har noen plastdetaljer som kan bli skadet og gi symptomer som du beskriver. Usikker på om det er identisk system på 1,9tdi. Mulig du kan finne ut mer hvis du får noen til å gire samtidig som du observerer hvordan bevegelsene på overføringen på girkassa beveger seg. Det er et system med bevegelser frem og tilbake i forskjellige høydenivå, og hvis du er heldig så er det kanskje bare en kalibrering av wirene dine som er løsningen.
Fant ut av justeringene men varte akk så lenge. Ved motstand får jeg den ikke i gir, noe som tyder på slitt motorfeste i mitt hode. Men det er vist fem stykker til den bilen og jeg synes flere virker litt slækk.
Hvilket bruker å gå i stykker som regel ? Det fremre virker ekstra "løst" i forhold til resten
Hvilket bruker å gå i stykker som regel ? Det fremre virker ekstra "løst" i forhold til resten
Motorfeste? Hørtes spesielt ut
Sent fra min D6503 via Tapatalk
2006 VW Transporter TDI 4motion
Møller Molde sier også at det trolig er motorfeste...mbruer wrote:Motorfeste? Hørtes spesielt ut
Hva tenker du det kan være da ?
Tenker overføringa jeg. Skjønner ikke helt hva motorfeste skal gjøre med girkassa..
2006 VW Transporter TDI 4motion
På 2wd er det visstnok mellomstykke mellom girkasse og Aksel. Disse er svake og man kan vri ut taket (splines på engelsk). Mister man all kraft da ene siden høyre hjul bare spinner
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk