Reimo hevetak t3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
tomu
Car: 90' t3 syncro camper, 89' t3 syncro doka
Phone: 41660523

Reimo hevetak t3

Post by tomu »

Hei
Driver jobber med et Reimo hevetak der en av gassdemperne er ødelagt, merkingen på demperne er blitt dårlig, men finner at det er påstemplet 450N. Er det noen som kan bekrefte at dette er det trykket demperne skal tåle? Finner mange leverandører av gassdempere noen som har erfaring med noen?
Må vel kanskje bytte begge ettersom det kan være vanskelig å finne eksakt tilsvarende mål.
Takknemlige for tips :D
Hilsen tomu!
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Re: Reimo hevetak t3

Post by Buss Marius »

Her er de: https://www.reimo.com/de/M29324-gasfede ... achbetten/

Den skal være 98cm lang og finnes i 2 versjoner, en for Transit, da den er en del bredere, og dekker hele takets lengde og derfor er en del tyngre en de andre og en for alle andre, inkl T3 Så vidt jeg vet selger ikke Reimo til Norge, da vi har egen importør, trufa.no (men den siden klarte jeg ikke å komme inn på.) Skal du ha skiboks, surfbrett eller annet på taket kan det kanskje være verdt å gå over til transit fjæren

Du kan jo prøve å bestille fra Reimo i tyskland, det verste som kan skje er jo at det ikke går. Går det ikke får du undersøke med Truls Farner (Trufa)
Jeg har undersøkt dette med flere importører, bl annet Rodin & Co på Skedsmokorset og de hadde ikke demper som var i nærheten en gang.
tomu
Car: 90' t3 syncro camper, 89' t3 syncro doka
Phone: 41660523

Re: Reimo hevetak t3

Post by tomu »

takk for beskrivelsen Marius, hadde glemt å skrive opp det du sa:), jeg tenkte det bare var enklere hvis man fikk tak i norge, bilextra kunne skaffe demper som bare var noen få cm kortere og det gjør vel ikke så mye om taket ikke går helt til maks høyde tenkte jeg, de skulle tåle 450N, men jeg vet jo ikke hvor holdbare de er. skal sjekke opp litt.
Hilsen tomu!
Post Reply