Siden jeg må sette av en hel dag for å evt kjøre å se på denne, så spør jeg her i tilfelle noen av dere alerede kjenner til bilen.
Så altså; er det noen av dere gutter og jenter som har sett på denne, eller kjenner til den? Den har stått til salgs en god stund, og det forundrer meg litt. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=63032899
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Mulig denne annonsen hadde gått ut på dato, for nå ligger den ute igjenn i ny annonse. Antakelig har pågangen fra intereserte kjøpere vert så stor at de derfor har økt prisen med 1000,- til 50.000
Jeg har vært og sett på denne, og også prøvekjørt den. Jeg synes prisen er litt for stiv.
Det er rusthull i fremkant av høyre fotbrønn. Ut over dette så er det ikke så galt med rust, bortsett fra plateskjøter. Bilen må altså lakkeres opp igjen.
Det er også litt mekanikk-lurv, slik som at lenkearmene på stabstaget og øvre bærekuler må skiftes.
Til å angivelig være en 1,9tdk så synes jeg at den var litt slapp. Det er enkleste 'spec' på denne bilen og da altså ikke slike ting som f.eks servostyring. Sperre kun på bakaksling.
Det er også litt klin under bakenden av bilen, så motoren svetter nok littegranne.
-hans christian-
Ja, jeg husker faktisk at denne sto til salgs i Trøndelag den gang jeg kjøpte stormvogna av deg. Det var en av de bilene jeg vurderte, men slo den ifra meg blant annet på grunn av uoriginal lakk (den var ganske så nylakkert da) og at den manglet både servo, og sperre foran.
Er den så ille med tanke på skjøterust at hele bilen må lakkeres, eller kunne man "bare" ha lakkert det nederste feltet sånn at hele bilen igjen ble ensfarget? Det, sammen med å fjerne alle de kromlistene hadde gjort underverker for utseende...
Den er ikke så ille med hensyn på rust, og nåværende eier har gått over mange av de stedene hvor det er lakkurst (noen plateskjøter, særlig på fronten av bilen). Han har pusset vekk rusten og hatt på brunox (i følge ham selv).
Ut over dette så er det altså bare det ene rusthullet som er noe å snakke om. Det holder nok lenge å lakkere opp igjen det nederste feltet, og som du sier: fjerne alle de latterlige listene som er limt på overalt.
Jeg har blitt fortalt at det muligens er behov for å skifte toppanking på motoren i denne bilen, men det har jeg fra andre kilder enn eieren. Jeg vet derfor ikke om hvorvidt dette stemmer. Jeg så ingen indikasjoner på gåen toppakning da jeg prøvekjørte den.
Forøvrig så er bilen 'komplett'. Altså, det er ikke noe som mangler av det som skulle ha vært der (slik som beskyttelse under motoren etc.). Bilen har original skliplate foran, og derfor reservehjulsfeste inne på venstre side i bagasjerommet.
Den høye prisen skyldes nok at han har hatt store utgifter på den selv, med turbobytte og litt slikt.
-hans christian-
Annonsen er borte, det pleier å bety at bilen er solgt.
Joachim - Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...