Hei,
jeg skal montere en ny klappsete i Westfaliaen min (bak passagiersete). Jeg fikk tak i alle deler (2 plater med hylser på bunnplate og de 2 skrueplater under passagiersete, hvor denne stålbjelke monteres til, samt skruer og smådeler, alt nytt fra VW Classic Parts). Samt stålbjelken +sete, selvfølgelig.
Mitt spørsmål: hva trengs det for å få dette godkjent hos Vegvesen? Har noen av dere gjort dette før?
- har jeg lov å bygge dette in selv?
- Er det nok hvis jeg tar noen fotos av innbygningen? (sveising av de 2 plater på bunnplaten vil forsvinne under bunnplaten fra Westfalia)
- finnes det en dokumentasjon fra VW angående dette?
Jeg har ingen problem med seteantall (hvis jeg ser det rett): Westfaliaen min er registrert som personbil, så krav om samme antall soveplasser som sitteplasser gjelder ikke. Per i dag er det 4 sitteplasser registrert, så jeg må til vegvesen får å få en 5.
Tusen takk for alle info! Hilsen, Stephan
Spørsmål angående godkjenning av ny sete i Westfalia
-
StephanJX
- Car: T3 1987 JX Joker
- Phone: +4745870049
Spørsmål angående godkjenning av ny sete i Westfalia
--
All days have the same length, but a different width...
All days have the same length, but a different width...
Re: Spørsmål angående godkjenning av ny sete i Westfalia
Du har lov til å montere det selv ja. Tror ikke vegvesenet bryr seg om bilder. Men det beste er å kontakte de på forhånd å fortelle om planene dine, så slipper du å komme opp dit for å få beskjed om at "nei denne bolten er alt for underdimensjonert" Også er jeg litt usikker på om du får godkjent klappsete i det hele tatt, vet hvertfall at man ikke får godkjent sideveis monterte klappseter, slik som noen t4' er har orginalt. Men som sagt, bare å ringe til trafikkstasjonen din å høre.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Re: Spørsmål angående godkjenning av ny sete i Westfalia
Store bolter og gjerne to stk flattjern under som to bolter går i gjennom på samme flattjernet. de er litt opptatt av sånt
, ellers skulle det gå greit så lenge delene er orginale, husk belte med E-merking.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.