Bilen ble vanskelig å starte. Starteren klarte ikke å dra rundt. Etter tips her inne byttet jeg batteri, sjekket kontakt til jord osv. Ingenting hjalp så jeg tok ut startmotoren, så ikke noe feil med den, men bestilte en ny. Den kom i dag og jeg gikk ut i stormen for å montere den.
Når jeg lyste inn med den nye flotte hodelykten jeg hadde kjøpt på ebay så jeg en skrue som lå der tannhjulet på startmotoren skulle være. I all min iver så klarte jeg med god hjelp av pølsefingrene mine å miste skruen ned i mellom ved startkransen.
Så hva i all verden gjør jeg nå? Og hvor kom skruen fra?
Bilen er en 99 syncro med en 2,5 tdi ACV motor
Bytte starmotor. Løs, skrue ved startkrans. Ramlet nedi. Hje
Re: Bytte starmotor. Løs, skrue ved startkrans. Ramlet nedi.
Kom på en ting, Er det mulig at det ikke var en liten skrue, men en bit av startkransen?
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Jeg ville tørnet motoren slik at delen faller ned i bunn av girkasse huset, for deretter å bruke magnet og trykkluft i hullene i bunnpanna. (De hullene som er laget for å skru av bunnpanna)
Sent fra min S50 via Tapatalk
Fant skruen med en gang. Den lå i hullet som nevnt ovenfor her så den var bare å plukke rett ut. ☺
Nå lurer jeg jo litt på hvordan den havnet der og hvor den hører til.
Den er to tre cm lang. Ser ut som man må ja en 30 torx el lignende for å skru den. Hodet er 10-12 mm i diameter, men det er todelt sånn at den delen nermest gjengene er 8-10 millimeter i diameter.
Noen som har en f8rmening om hvor den hører til?
Nå lurer jeg jo litt på hvordan den havnet der og hvor den hører til.
Den er to tre cm lang. Ser ut som man må ja en 30 torx el lignende for å skru den. Hodet er 10-12 mm i diameter, men det er todelt sånn at den delen nermest gjengene er 8-10 millimeter i diameter.
Noen som har en f8rmening om hvor den hører til?
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Hadde det vært 5mm umbrako med skive som er løs, men ikke kan taes av ville jeg sjekket om alle bunnpanneskruene satt på plass, ellers må du bare se om skruen passer noe sted i startmotoren.
Har samme sympton. Ble bilen "frisk" når du byttet starter? I så fall bestiller eg bare ny før eg begynner på all feilsøking og dilling 
Bilen ble frisk som en fisk, men den skruen var nesten av på midten . Jeg tror det var fordi den hadde kilt seg mellom startkrans og starter. Så kan godt hende min gamle er i orden.
Kjøpte ny starter hos en på finn.no 1200 pluss frakt. Ble billigere enn fra firmaTyskland som jeg har handlet med før
Kjøpte ny starter hos en på finn.no 1200 pluss frakt. Ble billigere enn fra firmaTyskland som jeg har handlet med før