Ikke eber, webasto, eller bensin, men gassvarmer.

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
troyca
-
-
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310

Ikke eber, webasto, eller bensin, men gassvarmer.

Post by troyca »

Noen som har noe kjennskap til dette, for å sette inn i en T-3. Eventuelt hvor kan man kjøpe.
Finnes det noe brukt fra en campingvogn. ( thruma).
Cheron
-
-
Phone: 90046823 sms

Re: Ikke eber, webasto, eller bensin, men gassvarmer.

Post by Cheron »

Hedningen kan alt om varme... Hør med han..
martins.macs
-
-
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638

Post by martins.macs »

Jeg hadde gassvarmer (LPG) en stund men byttet ut med ny Eber (diesel). Problemet var at ved lavere temperaturer (0 -5) gassvarmeren sluttet å fungere.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
troyca
-
-
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310

Post by troyca »

martins.macs wrote:Jeg hadde gassvarmer (LPG) en stund men byttet ut med ny Eber (diesel). Problemet var at ved lavere temperaturer (0 -5) gassvarmeren sluttet å fungere.
Hvor har du gassvarmern nå da. Selges.?
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

troyca wrote:
martins.macs wrote:Jeg hadde gassvarmer (LPG) en stund men byttet ut med ny Eber (diesel). Problemet var at ved lavere temperaturer (0 -5) gassvarmeren sluttet å fungere.
Hvor har du gassvarmern nå da. Selges.?
Har gitt den bort til min far som har planer om å installere den i sin T3. Ting bare tar litt tid... :)
Martins
T4Jan
-
-
Car: T3 '88, T4 '94

Post by T4Jan »

Jeg har en slik:
http://www.casu.no/nettbutikk/gass-varm ... -600-1600w
Koster 499,- flere steder.

Den fungerer godt inne i bilen når vi camper i minus grader. Har litt ventilasjon så funker det greit.
Om våren/høsten fungerer den godt i forteltet lang ut i de små timer, men vi har den aldri på når vi sover.

Den tar liten plass og er lett å stue vekk i en T3 når den ikke er i bruk. Praktisk.
Finnes større versjoner men vi trenger ikke å sitte i shorts i forteltet når vi camper i kulda ;-)

Bruker komposittflasker på 5 eller 11 kg.

Hvis helsa mi holder så kan du bli med oss å campe i mars/april så får du se selv om den er en grei løsning.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Propan har kokepunkt på ca minus 45. Engangsbeholdere inneholder butan som gir problemer ved minusgrader. To forskjellige gasser altså. :)
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

bjørn53 wrote:
Propan har kokepunkt på ca minus 45. Engangsbeholdere inneholder butan som gir problemer ved minusgrader. To forskjellige gasser altså. :)
Aha, da tror jeg vet hvorfor jeg har hatt problemer med gassvarmeren i minusgrader. Jeg brukte den originale Westfalia gasstanken til gassvarmeren og den ble fult opp med LPG som i Norge består av ca. 95% propan (for at det skal fungere i minusgrader). Men på grunn av at det har vært vanskelig å finne noen LPG stasjoner her i Norge med riktig oppkobling så har jeg fult på gass når jeg er lengre ned i søreuropa. Der er LPG gass blandet med butan noe som skaper problemer i minusgrader...
Martins
Post Reply