Ferskingen prøver seg på noen flere spørsmål....
Jeg har en irriterende kvitre/pipelyd høyre foran, fryktet vel både hjullager og drivaksel, men tenker nå at det kanskje rett og slett er bremsene? Lyden høres ikke med en gang etter oppstart, men kommer relativt raskt. I sakte fart høres det ut som om det kommer et pip pr. halve omdreining av forhjulet. I større fart er det selvsagt litt mer kontinuerlig... Lyden blir borte om jeg dreier litt på rattet og hvis jeg tøtsjer bremsen. Er dette noe velkjent eller må jeg i gang med feilsøking på egen hånd?
Et annet merkelig problem oppsto i dag morges, bilen ville ikke starte. Den hadde åpenbart for lite strøm, kom ikke en lyd fra startmotoren. I går var alt 100% greit, rask start og full fres på startmotoren. Det eneste jeg har gjort annerledes er at i går fikk jeg i gang motorvarmeren/batteriladeren m/timer (Defa Warm up m/kippebryter i dasbordet til programmering). Jeg koblet til motorvarmerkabelen igjen, ringte NAF, avdekket batteriet for å få hjelpestrøm og mens jeg satt og ventet prøvde jeg en gang til: Motoren gikk i gang øyeblikkelig, ikke et host. Noe krøll med "Warm up" systemet? Andre som har erfaring med dette?
Enda en ting: Tilhengerfestet på min bil er en enorm kladd med svær "drop plate" til selve kroken. Et hinder for selv mild bajaskjøring utenom kjørte løyper + at den ser veldig lav ut. Lurer på å fjerne drop plate´n (nynorsk er hærlig?), men da oppstår spørsmålet om hvor høyt kroken kan monteres, jeg skal trekke boggihenger med bilen. Noen som vet hva riktig avstand fra bakken til kroken skal være? Evt. fra støtfanger til krok?
Takknemlig for alle tips
Tron