Er det noen som har Installert xbox i t4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
magaplask
Car: t4 2,5tdi 97mod

Er det noen som har Installert xbox i t4

Post by magaplask »

Og som evnt har noen tips og råd ang plassering osv. Gjerne bilder.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Jeg hadde ps2 i min. Den lille typen.

Brukte en 12-220v som jeg hadde under fører sete. ps2'en ved siden av. Og skjerm over cd-spillern.

Noe som kunne vært kult er jo å ha den i det midterste huller i hattehylla.
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

X-box har jo harddisk så et eget oppheng til den er vel noe som anbefales. Som solrikioo nevner så er vel under setet en bra plassering. Da får du det i skjul samtidig som den er lett tilgjengelig.
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Er ikke noe problem med hdd. En kamerat hadde xvox i golfen sin. Festa den med pantetbånd under hanskerommet. Alt funka fjell. Uansett kjøring.

Og i russebussen for noen år siden hadde de xbox. Ikke noe probelem der heller.

Men, Er bilen senka, og vindusviskerene slår seg på i humpene (sånn som bilen min). Da er det lurt med noe oppheng.. :roll:
magaplask
Car: t4 2,5tdi 97mod

Post by magaplask »

Takk for tips. Tenkte det var smart med xbox for da kunne jeg jo lage en ren baksete løsning. Tenkte på å kjøpe en takmontert skjerm med ir utgang og trådløse hodetelefoner. Og bruke en xbox med mediasenter. Da kan de spille, se film og høre på musikk. Uten at det "plager" sjåførern. Og det blir minimalt med kabelstrekking osv.

Jeg er litt bekymmret for om hardisken vil tåle kulde/varme risting osv. Har ikke helt klart for meg hvordan jeg skal lage et oppheng som skal hindre hardisken fra støt enda.

Ellers er planen slik. Modda Xbox, inverter og Skjerm med trådløse hodetelefoner = Fred og ro i baksetet :D Har ikke glemt noe da vel??
gastingen

kulde og varme

Post by gastingen »

Eg ville ha vore mest bekymra for kulde/varme og kondens. Harddiskar går veldig dårleg når det vert kaldt. Det står ofte på dei 5-65 grader Celsius eller noko liknande.

Har Xboxen aktiv kjøling i form av vifter inn og ut? I so fall kan kondens ogso vere eit problem i tilfeller der Xboxen vert varma opp seinare enn resten av bilen. Ser for meg at ein kjem frå ein kald skitur, fuktige ungar og so slår ein ikkje på Xboxen før det er masse varmt og fuktigt luft inni bilen, medan Xboxen står under setet med innmat som er like kald.
---
92, Caravelle T4, 2,5B, manuell
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Harddisk oppheng lager du på den måten at du lager en ramme som box'en kan henge i. Og med f.eks sykkelslanger.
Image

Du skjønner prinsippet. Nå er det jo snart sommern, så fukt og dritt ville ikke jeg bekymra meg for nå. Men som sagt. Min ps2 stod ifra Februar til agust. Uten problemer. Tok den ut pga at jeg bytta hovedenhet.
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

BUMP!! Hvordan går det med planene?
Post Reply