Hei
Min 02-modell Caravelle (kort versjon) har 2 separate seter foran, 3 seter i midten og 3 seter bak. I vognkortet står det at bilen er registert for 9 personer. Så vidt jeg vet har det aldri vært mer enn 8 seter i bilen.
Er det andre som har 8-setere som er registrert for 9 pers?
Enkelte ganger skulle jeg gjerne hatt 9 seter. Jeg vil tro at eneste måten å få det til i denne bilen er å bytte ut passasjersetet foran med et dobbeltsete, og det har jeg skjønt er en relativt enkel prosedyre. Klappseteløsning på tvers i bagasjerommet var det vel slutt på før 2002..
I min bil er det 2-punktssele i midten i baksetene. Betyr det at et evt dobbelt forsete også "skal" ha 2-punktssele? Ville jo da helst hatt 3-punktssele hvis plattformen er den samme.
Vil et dobbeltsete fra en T5 passe i en T4?
Mvh
8-seter registrert for 9 personer...
Re: 8-seter registrert for 9 personer...
Mange T4 er levert med 3 punkt sele i midten framme, inkludert min 99.
Jeg bytter gjerne med deg [emoji106]
Jeg bytter gjerne med deg [emoji106]
Nå hadde jeg ikke tenkt å bytte permanent...
Er veldig fornøyd med to separate forseter. Men av og til når vi får besøk av familie kunne vi hatt bruk for ni seter. Tenkte å ha et dobbeltsete å bytte til i slike sammenhenger. Så bytter jeg tilbake etterpå.
Ser ut til at jeg kan få tak i både T4 og T5 dobbelt forsete med trepunktssele. Noen som vet om T5-setet vil passe i en T4?
Ser ut til at jeg kan få tak i både T4 og T5 dobbelt forsete med trepunktssele. Noen som vet om T5-setet vil passe i en T4?
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
Da er det vel klappsete i bagasjerommet som er tingen.
Hadde dette på min Caravalle og var fornøyd med det.
Men dette er noe man ikke får godkjent nå, men hvis den allerede er registrert for 9 seter, og man får montert et orginalt sete på orginalt vis, så tror jeg ikke noen ville merket noe.
Antakelig det som har vært tidligere.
Men dette er noe man ikke får godkjent nå, men hvis den allerede er registrert for 9 seter, og man får montert et orginalt sete på orginalt vis, så tror jeg ikke noen ville merket noe.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
-2014 Nissan Leaf
Mulig jeg tar feil, men trodde det var slutt med klappseteløsning i bagasjerommet rundt 1999/2000...
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
Mulig det jeg så ikke alderen på bilen din. Uansett så må det ha vært 9 seter når den ble vist/registrert. Noe må ha blitt byttet ut eller fjernet.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Leidulf
-2014 Nissan Leaf
-2014 Nissan Leaf
-
Bussnr.5
- Car: 2.4 1994
- Phone: Nittisjunullsju6920
Enkleste er vel å titte i vognkortet hva det sier om antall plasser foran og bak. Er den registrert for 3 foran så er det vel best å sette inn benken igjen vel....Drittsekken wrote:Da er det vel klappsete i bagasjerommet som er tingen.
Har nylig satt inn benk selv,da unga alltid krangler om hvem som skal sitte foran. Problem løst
Måtte forøvrig åpne et ferdig gjenget hull,da benken er festa med 5 bolter m/mutter på toppen(spesielle,ikke like de som fester enkeltseter). På eldre modeller (som min)var det vel Suveren Rørmøbelfabrikk som leverte 3punktløsningen? I benken min er rulle og lås merket loyds/Norway.