Luftfilter kontakt

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
slickiverson
-
-
Car: T3 1986
Phone: 40767685

Luftfilter kontakt

Post by slickiverson »

Hei! Jeg holder på å montere en 2,1i WBX motor. I den forbindelse dukker det opp noen lugubre løsninger i ledningsnettet. Jeg har fått orden på det meste, men kontakten til luftfilteret ser slik ut.

Image

Jeg har en kontakt med fargekoder liggende, men ledningene som går til luftfilteret er fri for fargekoder. Må jeg bite i det sure eple og bruke den lugubre kontakten eller er det lett match å få orden på dette?

Image
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Re: Luftfilter kontakt

Post by subwoofer »

Det original ledningsnettet har garantert ikke fire hvite ledninger til LMMen, så hvis du følger kablene et stykke vil du nok finne en skjøt, med fargekoder på andre siden av skjøten.
Hvis ikke må du løsne kontakten på hjernen og bruke multimeter for å måle deg fram. Skjema finner du i Bentley, So wird es gemacht, Haynes eller lignende.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
slickiverson
-
-

Post by slickiverson »

subwoofer wrote:Det original ledningsnettet har garantert ikke fire hvite ledninger til LMMen, så hvis du følger kablene et stykke vil du nok finne en skjøt, med fargekoder på andre siden av skjøten.
Hvis ikke må du løsne kontakten på hjernen og bruke multimeter for å måle deg fram. Skjema finner du i Bentley, So wird es gemacht, Haynes eller lignende.
Hei! Takk for hjelpen. Jeg kan nevne at bilen jeg bruker til dagen hadde hvite ledninger den også. Begge ledningsnettene ser egentlig hele og orginale ut, så godt mulig noen modeller ble levert uten fargekoder.

Hvordan går jeg frem med feilsøking av de gule stikkene som går til hvert sylinder? De som sitter helt ytterst på toppene med bensin-dysene. Jeg prøvde å feilsøke via hjernen, men når jeg sammenlignet de med signalene jeg fikk i bruksbilen, så stemmer de ikke overens.
slickiverson
-
-

Post by slickiverson »

slickiverson wrote:
subwoofer wrote:Det original ledningsnettet har garantert ikke fire hvite ledninger til LMMen, så hvis du følger kablene et stykke vil du nok finne en skjøt, med fargekoder på andre siden av skjøten.
Hei! Takk for hjelpen. Jeg kan nevne at bilen jeg bruker til dagen hadde hvite ledninger den også. Begge ledningsnettene ser egentlig hele og orginale ut, så godt mulig noen modeller ble levert uten fargekoder.

Hvordan går jeg frem med feilsøking av de gule stikkene som går til hvert sylinder? De som sitter helt ytterst på toppene med bensin-dysene. Jeg prøvde å feilsøke via hjernen, men når jeg sammenlignet de med signalene jeg fikk i bruksbilen, så stemmer de ikke overens.
Noen som har peiling? =)
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Du resistans måler fra kontakt til ECU. Skal ligge på ca 15-18ohm

Last ned digijet boken på tips og triks så ser du hvilke pinner du skal måle mellom
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Post Reply