Bensintrykkregulator? ??
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Bensintrykkregulator? ??
Prøver å legge ut en teori her for å høre noen meninger .har hatt problemer med " nappete gange på min 112 dj I lang tid , merkes best på lave turtall ved gasspådrag og ligger og rykker ved kjøring I jevn og lav fart . Byttet filter ,pumpe , coil og pluggledninger . Når jeg byttet pumpe la jeg merke til at den ikke stopper igjen når jeg bare har på tenningen . Jeg har følgende teori , kan det være bensintrykkregulator som er gåen ? Hvis bensinen går I retur slangen kan det jo forklare at pumpen ikke stopper og uten et stabilt trykk til dysene kan jo forklare den rykket gangen
Re: Bensintrykkregulator? ??
Pumpa blir styrt av hjernen, ingen måling av trykket. Det er ikke slik at pumpa starter og stopper etter trykket.
Still tenning etter korrekt prosedyre, kontroller innsugsrøra på #1 og #3 for rusthull akkurat ved overgangen til den støpte delen. Sjekk bryter på spjeldet.
Sjekk også at LMM ikke kødder, bruk fingrene til å bevege spjeldet mens du måler motstand med multimeter. Hopper verdien rundt har du en sliten en.
Still tenning etter korrekt prosedyre, kontroller innsugsrøra på #1 og #3 for rusthull akkurat ved overgangen til den støpte delen. Sjekk bryter på spjeldet.
Sjekk også at LMM ikke kødder, bruk fingrene til å bevege spjeldet mens du måler motstand med multimeter. Hopper verdien rundt har du en sliten en.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
mortenfjell
- -

Paul har hjulpet meg med spjeld osv ( var forøvrig feil på det ) styrer ikke regulatoren trykket ved å sende overskytende I retur ? Pumpen skal jo stoppe når en slår på tenningen og riktig trykk er oppnådd . Så min litt frie tankegang var at regulatoren var kaputt så den bare sendte bensin I retur uavhengig av trykk I regulator , men må jo innrømme et jeg ikke er noen spesialist på dette . Fant en oversikt over mulige symptomer ved gåen regulator , en av dem var bensinlukt av exsos og det synes jeg at jeg har merket . Bilen trives best på motorvei I hastigheter over hundre som den er nå , 50 soner , fartsdempere osv blir mye rykk og napp egentlig best å trå inn clutchen når jeg slipper opp gassen ellers blir det bare hakking . Uansett så var regulator 26 år så bestilt ny . Lmm og multimeter kan jeg trygt si jeg ikke har særlig greie på . Har byttet mye på jakt etter feilen og det er jo greit nok når jeg skal ha bilen forever , men hadde jo Vært morsomt med javn gange I 50 sone og .rust hull skal jeg altids klare å se etter .
Regulatoren styrer bensintrykket slik at dette holdes konstant i forhold til lufttrykket/vacuumet i innsuget.
Men pumpa starter når du slår på tenninga og går en forutbestemt tid. 1 sekund eller noe sånnt. Det er ingen feedback på dette om rett trykk faktisk er oppnådd.
Men pumpa starter når du slår på tenninga og går en forutbestemt tid. 1 sekund eller noe sånnt. Det er ingen feedback på dette om rett trykk faktisk er oppnådd.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
mortenfjell
- -

Da kan jo ikke det at pumpa ikke stopper skyldes regulator , men er jo uansett ikke noe problem . Håpet mitt er jo at regulatoren ikke klarer å holde et konstant trykk , og at det er det som fører til den hakket gangen , blir spennende å bytte får den vel til uka engang