Gjenging av tennplugg hull wbx dj
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Gjenging av tennplugg hull wbx dj
Lurer på om det finnes noen triks for å pynte litt på gjengene uten å ta av toppen , er ikke totalhavarert , men gikk trangt og usikker på om den bunnet . Gjenging er logisk nok ikke problemet , det er jo spon I sylinder jeg lurer på om det finnes noe triks mot . Vet det skal være mulig å ta av toppen med motoren I bilen men har egentlig ikke lyst til å forske for mye på det da jeg har bare en bil nå og hater buss . Pluggen har sittet der et par år men tenkte å prøve å bytte plugger igjen I min uendelige jakt på hvorfor bilen fusker , er da litt usikker på hvordan det tar I vei når jeg tar ut nevnte plugg og skal ha I en ny .
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Re: Gjenging av tennplugg hull wbx dj
Jeg mener at aluminium spon er helt uproblematisk, da gasshastigheten gjennom sylinderen blåser dette ut eksosventilen på et øyeblikk. Jeg ville ikke vært betenkt når det gjelder å friske opp tennplugg gjenger i en aluminium topp.
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Det høres jo positivt ut og det er jo bare snakk om å friske opp ikke full gjenging , så er neppe snakk om særlig spon . Har også hørt om fett på gjengetappen fo at finspon skal feste seg på den ?
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Det er nok ikke dumt med noe hjullagerfett, både for å smøre under gjengeprosessen og fange opp spon.