Skulle bare være en rask jobb. Oljeskift og bytte av påfyllingsrør. Tok av det gamle røret og skulle skru inn det nye. Om gjengene var dårlige fra før, eller om jeg har skrudd det i stykker vet jeg ikke, men den ene skruen står bare å spinner. Renset hullene for spon og klarte å stramme den ene bolten. Har sett at det er dårlige gjenger i begge hullene, men som sagt, klarte å få inn en bolt.
Så. Hva gjør man nå? Hvis jeg fyller på ny olje og kjører så vil jo det jo lekke som fy. Så da er det vel bare å ta av bunnpanna og få noen til å gjenge opp på nytt? Noen her på forumet som kan gjenge opp for meg?
Bilen skulle egentlig vært vinterlagret, men siden jeg har vært treig og ikke EU godkjent den ennå, så må jeg fikse blant annet oljelekkasje fra motoren før jeg viser den...
Oljepåfyllingsrør, jx bunnpanne og gjengeproblemer
Oljepåfyllingsrør, jx bunnpanne og gjengeproblemer
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Re: Oljepåfyllingsrør, jx bunnpanne og gjengeproblemer
Nå vet ikke jeg hvordan det er å komme til med drill på nevnte gjengede hull, men blant annet Biltema har gjengeinnsatser der du borer opp hullet, slår større gjenger og setter inn en gjengeinnsats (samme som helicoil)
191373 er for M6 gjenger.
191373 er for M6 gjenger.
Det funket bra med gjengeinnsats! Takk for tips Runewilliam_Mercury1952. Måtte ta av eksospotta for å komme til med drill og gjengetapp, men det gikk helt greit.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Veldig hyggelig med tilbakemeldinger når ting går bra!
Hilsen Rune
Hilsen Rune