Takk for hyggelig tilbakemelding på tråden, den er ment å ha flere funksjoner så som underholdning, arkiv, inspirasjon og læring.
Når det gjelder kina varmeren er jeg ikke fornøyd. Det har vert for mye tull før den ble montert inn i bilen, men det er litt min egen skyld at det har tatt så lang tid.
Om den virker som den gjør nå, er jeg happy allikevel for prisen er jo ikke så mye å si på.
Hvordan man ønsker å bruke en sånn får være opp til en selv, å være våken og passe på er et valg.
Å legge seg til å sove er et annet.
Vil nok si at røykvarsler, co2 varsler og brannapparat er litt fornuftig utstyr å legge noen kroner i. Om man har gass til koking eller oppvarming er nok en gass lekkasje varsler også å anbefale.
Varmeren i seg selv har jeg stort sett bare testkjørt og da i manuell med prosentvis innstilling fra 30% til 100%
I den stillingen går den kontinuerlig.
Den har også en automatisk innstilling som betyr at den går til 3 grader over setpunkt, slutter å varme, kjører en nedkjølings sekvens som innebærer fullt turtall på vifte i 5 min.
Når den har kommet ned under setpunkt starter den igjen, men jeg vet ikke hvor langt under setpunkt den går før start.
Den har i utgangspunktet en temperaturmåler innebygget i varmeren og denne blir holdt unaturlig varm av restvarme i hele dingsen ganske lenge etter at viften har stoppet og det kan nok ta noen timer og bli ganske kaldt i bilen før den starter igjen.
Se bilde med rød ring rundt tempføler.
Denne tempføleren kan også kjøpes med 60cm ledning for ekstern montering, i tillegg kan den skjøtes til ønsket lengde for bedre plassering og dette vil nok gi en noe bedre regulering selv om en differanse på minst 3 grader er i overkant.
Dette kommer jeg til å prøve selv om kinamannen antyder fare for feilkode 09 med denne innstillingen. (Failure of intake air sensor)
Jeg kommer også til å legge til flere utblås punkter, jeg har føttene i bakenden av bilen om natten og ser at det er fare for at det blir kaldt bak i der, både oppe og nede når høytaket er montert. I tillegg vil jeg nok la det gå litt luft inn i høyskapet for tørking av sko og ytterklær.
Med alle disse tilpasningene er jeg jo avhengig av at varmeren fortsetter å fungere, men om jeg kjøper en ny samme sort eller evt går for noe dyrere ala Webasto er jeg pr nå usikker på, pengene florerer ikke her heller.