jeg slitter med å få finjustere girveksling mekanismen etter jeg byttet girspakkassen.
Jeg lest noen post her på forumet men finner ikke noe om de forskjellige løsninger som finnes.
Først sjekket jeg i Etzold sin "So virds gemacht" som liger hjemme, så andre steder på nett og det som ligner mest det jeg ser i bilen fant jeg i Bentley under Synchro girkasse.
Men det hjelp ikke å følge veiledning der heller. Det viste seg at den typiske 23mm måling som anbefales for justering var ganske for mye - i hvertfal på denne måten jeg har gjørt dette.
Til slutt måte jeg bare gjenomføre itaresjoner å finjustere flereganger sånt at jeg klarer å sette alle gir (jeg endte et sted rund 18-19mm tror jeg).
Men man må nesten ta extra "spakkingkurs" får å klare å kjøre denne bilen så dårlig det er å veksle gir
Hvordan setter man girspakken riktig? Muligens jeg gjør noe feil på girkassesida (hadde i hvertfall ingen til hjelp akuratt da).
Jeg lurer på om det er flere utgaver av girspaken til syncro diesel. Kan komme med bilder om det har noe å si.
Jeg velgte å bytte hele girspak kassen etter spaken knekte, trodde det blir det enkleste.
Det var ikke perfekt med gammel spak (men mye bedre) så muligens noe slitedeller også kommer in i bilde?